آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

قطعی برق امروز اصفهان مربوط به شبکه سراسری است | کاهش ۵۸ درصدی ذخیره سد‌های استان اصفهان



قطعی برق در اصفهان،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: قطعی برق امروز در اصفهان خارج از برنامه زمان بندی برق بوده است و این خاموشی ها به صورت سراسری اعمال شده و در اختیار اصفهان نیست.

محمدرضا نوحی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره خاموشی های روز گذشته و امروز در اصفهان با وجودی که اعلام شده قطعی برق نخواهیم داشت، اظهار کرد: خاموشی های اخیر به دلیل مشکل شبکه سراسری برق بوده است.

 

وی با تاکید بر اینکه از عصر روز گذشته تا به امروز مصرف برق کشور از تولید آن پیشی گرفته است، گفت: خاموشی های اخیر برق برای جلوگیری از فروپاشی شبکه بوده که رله های فرکانسی عمل کرده و موجب قطعی سراسری برق در کشور شده است.

 

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان افزود: از عصر گذشته (یکشنبه-۲ مرداد ماه) حوالی ساعت ۱۸، شاهد خاموشی سراسری برق بودیم، همچنین از حوالی ساعت ۱۳:۳۰ و ۱۴ امروز برخی پست های برق اصفهان همچون دامنه، فجر، ارغوانیه، داران، دامنه، هزار جریب و ... از مدار خارج شده اند.

 

وی تاکید کرد: خاموشی های امروز به دلیل مصرف بالای برق با توجه به افزایش دمای هوا بوده که برای جلوگیری از فروپاشی شبکه، رله های فرکانسی وارد مدار شده و برق از شبکه سراسری برق قطع شد.

 

نوحی تاکید کرد: قطعی برق امروز در اصفهان خارج از برنامه زمان بندی برق بوده است و این خاموشی ها به صورت سراسری اعمال شده و در اختیار اصفهان نیست.

 

وی یادآور شد: روز گذشته تولید برق اصفهان ۴۰۲۷ مگاوات و مصرف آن ۴۸۶۸ مگاوات بود که ۸۴۱ مگاوات برق نیز از شبکه سراسری برق وارد شبکه اصفهان شد.

 

تولید برق  امروز در اصفهان ۳۸۸۵ مگاوات و مصرف برق ۴۶۲۰ مگاوات بوده است و مقدار ۷۳۵ مگاوات از شبکه سراسری وارد شبکه اصفهان شده است.

 

کاهش ۵۸ درصدی ذخیره سد‌های استان اصفهان

ذخیره کنونی آب سد‌های استان اصفهان در مقایسه با متوسط بلند مدت (دوره ۵۲ ساله) ۵۸ درصد کاهش داشته است.

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر بهره برداری و نگهداری سد‌ها و نیروگاه‌های شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: به دلیل کاهش بارندگی‌ها در یک سال گذشته، ورودی به سد‌ها کمتر و اکنون در مجموع حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب در پشت این سد‌ها ذخیره شده است.

 

مجتبی موسوی افزود: این میزان همچنین در مقایسه با پارسال ۳۶ درصد کمتر شده است.

 

مدیر بهره برداری و نگهداری سد‌های شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: فقط ۲۷ درصد از حجم مجموع سد‌های زاینده رود، گلپایگان، قره آقاچ، حنا، خمیران، باغکل، کمانه و آغچه آب دارد و در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار داریم.

 

موسوی افزود: در دوره زمانی دراز مدت بیشترین کسری در سد‌های زاینده رود و گلپایگان است و پس از آن‌ها سد باغکل بیشترین کاهش را دارد.

 

سد زاینده رود به عنوان یکی از اصلی‌ترین سد‌های مرکز کشور و تامین کننده آب آشامیدنی، محیط زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران، در سال ۱۳۴۹ با ظرفیت ۱.۴ میلیارد مترمکعب بهره برداری شد، این سد قوسی شکل در۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------