آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

جزئیات تغییر حقوق؛ رقم خالص دریافتی کارمندان در سال آینده | حقوق بازنشستگان هم مشخص شد



حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1401،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
نایب رئیس کمیسیون بودجه مجلس از تصویب جزئیات جدید بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: حداقل حقوق در سال آینده ۵.۶ میلیون تومان تعیین شد.

به گزارش فارس، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به بررسی منابع درآمدی بودجه سال آینده اظهار کرد: مقرر شده اوراق مالی برای شرکت‌های دولتی و شهرداری‌ها در سال آینده افزایش یابد.

 

وی افزود: همچنین تصویب شد ۹۰ هزار میلیارد تومان از دارایی‌های دولت برای بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود.

 

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: حداقل حقوق پرداختی در سال آتی ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود که رقم خالص پرداختی ۵ میلیون تومان است.

 

میرتاج‌الدینی اضافه کرد: این در حالی است که دولت در لایحه حداقل حقوق را به طور ناخالص ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قید کرده بود که با کسر کسورات حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداختی خالص می‌شد.

 

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه میزان حقوق بازنشسته‌ها هم ۵ میلیون تومان تصویب شد، ابراز داشت: در واقع حقوق‌های پایین ۲۴ درصد رشد کردند و بقیه حقوق‌ها هم حداقل ۱۰ درصد به شکل پلکانی افزایش خواهد یافت.

 

وی در مورد مالیات بر درآمدهای سال آینده نیز توضیح داد: تا درآمد ۵ میلیون تومانی از معافیت مالیاتی برخوردار هستند، برای درآمدهای ۵ تا ۱۵ میلیون تومانی ۱۰ درصد از مازاد درآمد مشمول مالیات می‌شود؛ مالیات بقیه حقوق‌های بالا هم به صورت پلکانی بالا می‌رود.

 

میرتاج‌الدینی همچنین از تصویب تهاتر نفت برای اجرای سدها، پروژه‌های آب، برق، مسکن و راه‌سازی خبر داد.

 

میرتاج‌الدینی با اشاره به اینکه ایجاد ثبات اقتصادی یکی دیگر از هدف‌های دولت در بودجه سال آینده است، تصریح کرد: این موضوع برای فعالان بخش اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و در صورت ایجاد ثبات در جهت‌گیری‌های اقتصادی امکان جذب سرمایه بسیار افزایش پیدا خواهد کرد.

 

وی یادآور شد: متاسفانه در چند سال اخیر شاخص‌های اقتصادی در بخش جذب سرمایه‌گذاری، نرخ بهره‌وری و نرخ رشد کاهنده و منفی بوده است که در این بودجه تلاش شده تا به سمت رشد سرمایه‌گذاری حرکت شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------