آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

قیمت کادوی پرطرفدار روز پدر چند؟/ جوراب هم لاکچری شد!



قیمت جوراب،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
گزارش های میدانی نشان می دهد متوسط قیمت جوراب در سطح خرده فروشی ها ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان است، اما در فروشگاه های اینترنتی به ۲۵۰ هزار تومان هم می رسد.

به گزارش ایسنا، امروز سه شنبه، ۲۶ بهمن ماه مصادف با روز پدر است و سال‌هاست که به صورت شوخی یا جدی از جوراب به عنوان یک سمبل برای هدیه روز پدر یاد می‌شود.  

 

در حال حاضر ارزان‌ترین جوراب مردانه بدون ساق حدود ٧٠٠٠ تومان است. اما متوسط قیمت جوراب ساق‌دار مردانه در سطح خرده فروشی ها ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان و زیرپوش مردانه ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است.

 

البته گشتی در فروشگاه‌های اینترنتی هم نشان می‌دهد قیمت برخی جوراب‌های برندهای معروف خارجی تا حدود ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان فروخته می شود.

 

در این میان مغازه داران می گویند هنوز هم جوراب و زیرپوش کادوی اصلی روز پدر است، هر چند امسال و سال های اخیر به دلیل مشکلات معیشتی بازار فروش جوراب و زیرپوش برای روز پدر هم مانند همه بازارهای دیگر کم رونق بوده است.

 

یکی از مغازه داران هم از افزایش نزدیک به دو برابری قیمت جوراب و زیرپوش نسبت به سال قبل خبر می دهد و می گوید مردم ترجیح می دهند با یک شاخه گل ارزان تر کادو تهیه کنند یا اگر پول بیشتری دارند حداقل پیراهن مردانه بخرند که بیشتر به چشم بیاید.

 

 نایب‌رییس اتحادیه کشباف و جوراب تهران: مردم دیگر توان خرید جوراب را هم ندارند

نایب رئیس اتحادیه کشباف و جوراب تهران در این زمینه گفت: مردم نه‌تنها در آستانه روز مرد بازار را خالی گذاشتند، بلکه پیش‌بینی می‌شود بازار شب عید هم رکودزده باشد. تا سال‌ گذشته از بهمن ماه بازار شب عید صنف پوشاک شلوغ می‌شد، اما امسال هیچ تقاضایی برای خرید جوراب و دیگر اقلام وجود ندارد.

 

محمد عباس‌زاده به تجارت‌نیوز توضیح داد: اخیرا حتی عرضه جوراب یک میلیون تومانی خبرساز شد، اما این جوراب تولید ایران نیست و ممکن است قاچاقی وارد ایران شده باشد.

 

او ادامه داد: با توجه به کاهش درآمدها و افزایش هزینه خانواده‌ها این روزها مردم محتاج نان شب هستند. مدت‌ها قبل ما اولین قدرت نساجی در منطقه بودیم، اما بی‌تدبیری مسئولان باعث شد که اکنون واردکننده کالاهای بنجل کشورهای همسایه باشیم. با توجه به قیمت جوراب دیگر مردم توان پرداخت هزینه آن را هم ندارند.

 

عباس‌زاده تشریح کرد: اکنون تولیدکنندگان جوراب نمی‌توانند با کشورهای کوچک مانند ازبکستان، ترکمنستان و تاجیکستان رقابت کنند. به هر حال بعد از خوراک، پوشاک دومین کالایی است که در سبد خانوار اهمیت دارد. همین مساله باعث شد کشورهای کوچک در صنعت نساجی و جوراب‌بافی شروع به اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری کنند. زمانی ایران صادرکننده جوراب و کفش به کشورهایی مانند عربستان، کویت، افغانستان و … بود. اما اکنون این کالا از کشورهایی مانند چین، هند، پاکستان و ترکیه به ایران وارد می‌شود. بدین ترتیب نمی‌توان انتظار داشت که قیمت جوراب کاهش یابد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------