آمریکا بزرگ‌ترین تولیدکننده الماس جهان را تحریم کرد



تحریم بزرگ‌ترین تولیدکننده الماس جهان،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
وزارت خزانه داری آمریکا "بزرگترین شرکت استخراج الماس در جهان" یعنی شرکت روسی آلروسا را در لیست سیاه خود قرار داد.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که شرکت استخراج و تولید الماس روسیه موسوم به آلروسا را ​​در لیست سیاه خود قرار داده است.

 

این وزارتخانه در اعلامیه خود تأکید کرد که آخرین مهلت برای تکمیل تعهدات در معاملات با این شرکت در تاریخ 7 مه و در معاملات با شرکت تابعه آن در آمریکا 7 ژوئن است.

 

در این سند آمده است که تمام معاملات با شرکت سهامی "آلروسا" یا "آلروسا آمریکا" و شرکت یا هر نهادی که آلروسا در آن 50 درصد یا بیشتر مالکیت دارد، تا ساعت 12:01 صبح به وقت شرقی، به ترتیب 7 می و 7 ژوئن 2022 مجاز است.

 

قبل از پایان این مهلت، شرکت تابعه آلروسا در ایالات متحده مجاز به پرداخت دستمزد و مزایای بازنشستگی و غیره، انجام معاملات با تامین کنندگان و دارندگان املاک اجاره و بستن حساب های خود می‌باشد.

 

وزارت خزانه داری آمریکا در این بیانیه همچنین شرکت آلروسا را ​​ "بزرگترین شرکت استخراج الماس که 28 درصد از منابع الماس جهان را در اختیار دارد" توصیف کرد.

 

بر اساس این گزارش، آمریکا به غیر از شرکت آلروسا، 28 شرکت تابعه شرکت کشتی سازی یوناتد را نیز در لیست سیاه خود قرار داد.

 

پیش از این، دولت آمریکا اعلام کرده بود که تحریم های یکجانبه ای را علیه تعدادی از شرکت های کلیدی دولتی روسیه اعمال خواهد کرد.

 

برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی طی اظهاراتی گفت: این تحریم ها به فشار بر نهادهای کلیدی در بخش دولتی اقتصاد روسیه ادامه خواهد داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------