آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

لوازم خانگی کوچک هم مشتری ندارد؛ افزایش ۱۵ درصدی قیمت از ابتدای سال



لوازم خانگی کوچک،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
تعمیر در بازار لوازم خانگی کوچک جای خرید اجناس نو را گرفته است و همین موضوع هزینه تعمیرات لوازم خانگی را به شدت افزایش داده است.

به گزارش مدارا، تعمیر در بازار لوازم خانگی کوچک جای خرید اجناس نو را گرفته است و همین موضوع هزینه تعمیرات لوازم خانگی را به شدت افزایش داده است. مبلغی که تا یک سال پیش برای خرید لوازم خانگی هزینه می‌شد، در حال حاضر باید صرف تعمیرات همین اقلام شود. اگرچه میزان افزایش قیمت لوازم خانگی کوچک از ابتدای سال ۱۵ درصد بوده، اما بازار کشش همین میزان افزایش قیمت را نیز ندارد. وضعیت این بازار بیانگر این است که سیاست‌ها باید مورد بازبینی قرار گیرد.

 

ابوالقاسم شانه‌ساز، دبیر انجمن لوازم خانگی کوچک با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون قیمت لوازم خانگی کوچک ۱۵ درصد اضافه شد است، می‌گوید: این میزان افزایش قیمت، با توجه به عوامل موثر در قیمت تمام شده، حداقل بوده زیرا بازار کشش ندارد و در رکود به سر می‌برد.

 

شانه‌ساز افزود: مشتری‌های کالای نو کم شده و بیشتر مردم به تعمیر وسایل خود روی آورده‌اند که آن هم ارزان تمام نمی‌شود. بازار حال خوبی ندارد و واحدها با کمبود نقدینگی جهت تهیه مواد اولیه و قطعات روبرو هستند. چون بازار گردش ندارد و پول کالای ساخته شده بر نمی‌گردد.

 

دبیر انجمن لوازم خانگی کوچک با اشاره به وفور کالای قاچاق در بازار گفت: هرج و مرج در ورود کالای خارجی از طریق قاچاق رسمی و غیررسمی و مناطق آزاد ویژه و تجاری و ارزانتر بودن این کالاها نسبت به کالای ساخت داخل دیگر مشکل بازار لوازم خانگی است چه لوازم بزرگ و چه کوچک.

 

شانه‌ساز با بیان اینکه این بازار متاثر از کل سیاست کشور نسبت به اقتصاد است و به تنهایی نمی‌شود برای این صنعت سیاست تعریف کرد، گفت: تا مشکلات کلی اقتصاد کشور حل نشود و الگو و برنامه مشخص و کارآمد به کار گرفته نشود، نمی‌توان انتظار رونق در هیچ صنعتی را داشت.

 

دبیر انجمن لوازم خانگی کوچک با بیان اینکه مشتری کالای لوازم خانگی ایرانی طبقه متوسط و به پایین است، گفت: متاسفانه این طبقات در سال‌های اخیر به خصوص طبقه متوسط، یا به فقیر تبدیل و یا به شدت تضعیف شده است. در آمدهای این طبقه تناسبی با مخارج ندارد و خرید لوازم خانگی را از اولویت می اندازد. تا زمانی که این طبقات وضع‌شان بهتر نشود این رکود ادامه داشته و بدتر می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------