آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصمیم به تعطیلی پنجشنبه یعنی تنها کشوری در جهان خواهیم شد که این روز را تعطیل کرده

اگر در ایران تصمیم به تعطیلی پنجشنبه گرفته شود، تنها کشوری در جهان خواهیم بود که این روز را تعطیل کرده است و احتمالاً این…

بهترین روش ها برای سرمایه گذاری با مبلغ 500 میلیون تومان



سرمایه گذارای همیشه راهی مناسب و ایده آل برای افزایش ثروت و درآمد بوده است؛ اما این روز ها به دلیل افزایش شدید تورم در کشورمان، سرمایه گذارای به میزان بیشتری مورده توجه مردم قرار گرفته است؛ به طوری که به یک امر واجب در زندگی تمامی افراد تبدیل شده است. اکثر افراد فکر می کنند که برای سرمایه گذاری لازم به سرمایه های چند میلیاردی است؛ اما این طرز فکر کاملا اشتباه می باشد. در حال حاضر روش های بسیار متنوع و نوینی از جمله سرمایه گذاری روی ارز های دیجیتال نیز ایجاد شده است که می تواند با رقم های چند میلیونی به راحتی به سرمایه گذاری پرداخت.

 

بهترین روش ها برای سرمایه گذاری

بهترین روش ها برای سرمایه گذاری

 

وقتی صحبت از سرمایه گذاری می شود، بسیاری از افراد به این فکر می کنند که باید خانه و زمین بخرند، شرکت و کارخانه ای را تاسیس کنند یا کسب و کاری راه اندازی کنند. معمولا چنین سرمایه گذاری هایی به سرمایه بالایی (چند میلیاردی) یا به تخصص های خاصی نیاز دارد؛ اما در حال حاضر روش های جدیدی ایجاد شده است که سرمایه گذاری را با رقم های چند میلیونی می توان انجام داد و در انجام آن ها به تخصص های کمتری نیاز است؛ از جمله سرمایه گذاری در بورس، ارز های دیجیتال، طلا، ارز و... .

 

نکته: تخصص در هر نوع سرمایه گذاری لازم است و نمی توان بدون آن سرمایه گذاری موفقی داشت؛ اما طبیعتا سرمایه گذاری در بورس یا ارز های دیجیتال نسبت به تاسیس یک شرکت یا کارخانه به تخصص های ساده تری نیاز دارد؛ همچنین، در زمنیه بورس، ارز های دیجیتال، طلا می توان از طریق صندوق های سرمایه گذاری، مشاوران سرمایه گذاری یا سبد گردان ها اقدام به سرمایه گذاری کرد. درصورتی که از چنین روش هایی برای سرمایه گذاری استفاده کنیم، دیگر نیازی به کسب تخضص های مربوطه نیست.

 

انواع راه های سرمایه گذاری

انواع راه های سرمایه گذاری

در حال حاضر راه های سرمایه گذاری متنوع و زیادی وجود دارد که می توانیم از آن ها استفاده کنیم. برخی از بهترین روش ها برای سرمایه گذاری با مبلغ 500 میلیون عبارت انداز:

 

سرمایه گذاری در بازار بورس

بورس را می توان بزرگ ترین بازار مالی کل کشور دانست که اشخاص حقیقی و حقوقی بسیار زیادی به فعالیت در آن می پردازند. سرمایه گذاری در بورس به دو روش انجام می شود:

 

- سرمایه گذاری مستقیم که سرمایه گذاری توسط خود شخص سرمایه گذار انجام می شود. در این روش، فرد ابتدا در یک کارگزاری ثبت نام و احراز هویت می کند. سپس باید خود به تحلیل و بررسی سهام ها بپردازد و اقدام به خرید کند.

 

- سرمایه گذاری غیر مستقیم که سرمایه گذاری توسط خود شخص سرمایه گذار انجام نمی شود. در این روش، شخص سرمایه گذار، با سرمایه خود به خرید واحد صندوق های سرمایه گذاری می پردازد یا از سبدگردان ها استفاده می کند. در واقع، در این روش سرمایه گذار، سرمایه خود را به افراد متخصص می سپارند تا آن ها به خرید و فروش در بازار بورس بپردازند.

 

برخی از مهم ترین مزایای سرمایه گذاری در بورس عبارت انداز:

 - سرمایه های بسیار کمی می توانیم اقدام به سرمایه گذاری کنیم (شروع سرمایه گذاری از 500 هزار تومان!).

 - سرمایه گذاری در بورس به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام می شود

 - سرمایه گذاری در بورس معاف از مالیات می باشد.

و.....

 

سرمایه گذاری در بازار طلا

طلا همیشه یکی از بهترین گزینه های ایده آل برای سرمایه گذاری بوده است؛ زیرا طلا یک دارایی ای می باشد که تمام دنیا آن را به عنوان یک دارایی با ارزش قبول دارند؛ در نتیجه، فرد سرمایه گذار می تواند در هر جایی که باشد آن را به پول نقد تبدیل کند.

 

روش های سرمایه گذاری در طلا عبارت انداز:

 - خرید فیزیکی طلا (طلای نو، طلای دسته دوم، طلای آب شده، سکه طلا و شمش طلا).

 

- روش های خرید طلا در بورس ( گواهی سپرده سکه طلا، صندوق های کالایی با پشتوانه طلا، گواهی سپرده شمش طلا، قرارداد آتی صندوق طلا و قرارداد اختیار معامله سکه طلا (آپشن)).

 

مزیت و ویژگی اصلی طلا، نقدشوندگی بالای آن در مقابل سایر دارایی ها می باشد. در واقع، در هر زمان و مکان به راحتی می توان طلا را خرید یا فروخت.

 

نکاتی که باید درمورد خرید طلا فیزیکی در نظر بگیرید، ریسک ناشی از تقلبی بودن طلا، مکان نگهداری آن و در نهایت نوع عمل و نقل آن است. طلایی که خریداری می شود، ممکن است که تقلبی یا بدل باشد؛ در نتیجه، بهتر است که از طلا فروشی های شناخته شده و معتبر خریداری شود. طلا به دلیل اینکه یک کالای فیزیکی می باشد و ممکن است فضای زیادی را اشغال کند، باید محلی امن برای نگه داری آن در نظر گرفته شود. همچنین، به دلیل ارزشمند بودن آن و سایزی که دارد، حمل و نقل آن ممکن است کمی چالش برانگیز باشد.

 

سرمایه گذاری در بازار ارز های دیجیتال

ارز های دیجیتال با ایجاد بیت کوین در سال 2009 پا به عرصه بازار های مالی و سرمایه گذاری گذاشت. این بازار مالی را می توان یکی از جدید ترین بازار های مالی برای سرمایه گذاری دانست که سرمایه گذاران زیادی را به خود جذب کرده است. سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال نسبت به سایر بازار های مالی پُرریسک تر می باشد؛ زیرا در این بازار برخلاف بازار بورس هیچگونه دامنه نوسانی نیز وجود ندارد. ممکن است که قیمت یک ارز دیجیتال در طول چند روز، چند ساعت و حتی چند دقیقه به میزان بسیار زیادی کاهش یابد؛ همچنین، در همین مدت کوتاه ممکن است که قیمت آن افزایش شدیدی را تجربه کند. همچنین، این بازار را می توان از بازار های نوین سرمایه گذاری دانست که شاید پیدا کردن افراد متخصص در این بازار یا کسب تخصص های لازم در آن نسبت به سایر بازار ها کمی سخت تر یا پیچیده تر باشد.

 

مزیت مهم آن در این است که تنوع بالایی در ارز های دیجیتال وجود دارد و هر کدام کاربرد های مختلفی نیز دارند؛ در نتیجه، در میان آن ها می توان پروژه های زیاد و متنوعی را با پتانسیل رشد بالا شناسایی کرد. از طرفی دیگر، در این بازار می توان با ارقام بسیار پایینی ( 100 هزار تومان) شروع به سرمایه گذاری کرد.

 

سرمایه گذاری در بازار ارز

سرمایه گذاری بر روی ارز ها یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری است. این روش در کشور هایی که تورم بالایی دارد، طرفداران بیشتری دارد. دلیل پُرطرفدار بودن این نوع سرمایه گذاری در کشور های تورم خیز این است به افراد کمک می کند تا در ارزش سرمایه خود را حفظ کنند. از طرفی دیگر، می توان از شد قیمت ارز مورد نظر به دلیل افزایش تقاضا برای خرید آن ارز و رشد اقتصادی کشور مبدا ارز سود کسب کرد. به عنوان مثال، ارز دلار را درنظر بگیرید، هنگامی که ریال خود را به دلار تبدیل کنیم، به دلیل وجود تورم در کشورمان می توانیم با این کار ارزش سرمایه خود را حفظ کنیم؛ از طرفی دیگر، در صورتی که تقاضا برای خرید دلار در ایران افزایش یابد و اگر اقتصاد آمریکا رشد کند، ارزش دلار افزایش می یابد که سبب می شود سرمایه گذار سود کسب کند.

 

بهترین روش ها برای سرمایه گذاری با مبلغ 500 میلیون تومان کدامند؟

بهترین روش ها برای سرمایه گذاری با مبلغ 500 میلیون تومان

 

قبل از هر نوع سرمایه گذاری ابتدا باید بررسی کنیم که هر بازار دارای چه پتانسیل و ریسک هایی می باشد. سپس باید پتانسیل ها، ریسک ها و شرایط کلی هر بازار را با اهداف و میزان ریسک پذیری خود مقایسه کنیم. تنها در این حالت است که می توانیم بهترین گزینه را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم.

 

به طور کلی، بازار طلا و ارز، بازار های کم ریسک می باشند و برای افراد کم ریسک گزینه بهتری هستند؛ بازار بورس، بازاری با ریسک متوسط می باشد و برای افراد با ریسک متوسط گزینه بهتری است و بازار ارز های دیجیتال، بازار پُرریسک می باشد و برای افراد اهل ریسک گزینه بهتری است.

 

همچنین، افراد می توانند از بازار های مختلف به طور ترکیبی استفاده کند. به عنوان مثال، فردی که کم ریسک است، اما به دنبال کسب سود های بیشتری نسبت به بازار دلار یا ارز است، می تواند سرمایه خود را بخشی از سرمایه خود را وارد بازار دلار یا طلا کند و در کنار بخش باقی مانده از سرمایه خود را وارد بازار بورس کند. منبع مقاله

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024