آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

ثروت ١٠ میلیاردر چینی دوبرابر شد/ میلیاردرهای چین چقدر ثروت دارند؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
از موسس تیک تاک گرفته تا غول بطری های آب معدنی سال گذشته برای میلیاردرهای چینی سال بدی نبود به طوری که ده تن از میلیاردرهای این کشور توانسته اند در سال ۲۰۲۰ ثروت خود را دو برابر کنند.

به گزارش خبرآنلاین، چین پس از ایالات متحده آمریکا دومین کشوری است که بیشترین تعداد میلیاردر را در خود جای داده است؛ طبق آخرین بررسی های صورت گرفته ۶۲۶ میلیاردر در این کشور زندگی می کنند که تعداد آنها نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش یافته است.

 

ژونگ شان‌شان با ثروتی بالغ بر ۶۸.۹ میلیارد دلار در صدر فهرست میلیاردرهای چین قرارگرفته است؛ وی صاحب شرکت آب معدنی نونگفو اسپرینگ است که در سال گذشته با سود سه هزار و ۳۴۵ درصدی ژونگ شان شان را به صدر فهرست میلیاردرهای چین رساند. گفتنی است که شرکت داروسازی پکن وانتای که در آوریل سال ۲۰۲۰ در بورس اوراق بهادار شانگهای عرضه شد نیز متعلق به وی است.

 

دومین میلیاردر چین در عرصه رسانه و اینترنت فعالیت می کند؛ ما هواتنگ کارآفرین، سرمایه‌دار و مدیر ارشد اجرایی هنگ کنگی-چینی است، که در سال ۱۹۹۸ شرکت تنسنت را تأسیس نمود و حال با ثروتی بالغ بر ۶۵.۸ میلیاردر در این جایگاه ایستاده است.

 

تنسنت شرکت هلدینگ چینی است که در زمینه ارائه خدمات شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های گروهی، پورتال‌های وب، تجارت الکترونیک، آنتی‌ویروس‌ها، مرورگر وب، بازی‌های چند نفره آنلاین مانند پابجی موبایل و غیره فعالیت می‌کند.

 

کالین ژنگ هوانگ با ثروتی بالغ بر ۵۵.۳ میلیارد دلار در جایگاه سومین میلیاردر چین قرار گرفته است؛ وی صاحب شرکت تجارت الکترونیک پیندودو است که پنج سال پس از شرکت علی بابا تاسیس شد و تا سال ۲۰۲۰ تعداد کاربرهایش به ۷۸۸ میلیون نفر رسید.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

جَک ما یا ما یون با ثروتی بالغ بر ۴۸.۴ میلیارد دلار چهارمین میلیاردر چین است؛ وی که  تاجر، بازرگان و سرمایه‌گذار است بنیان‌گذار و مدیر عامل سابق گروه علی‌بابا بوده است. ما در سال ۲۰۱۹ میلادی براساس فهرست‌بندی مجله فوربز یکی از قدرت‌مندترین افراد جهان بود که در رده ۲۱ این فهرست جای گرفت.

 

پنجمین میلیاردر چینی که ونگ وی نام دارد، کارآفرین و سرمایه‌دار است و همچنین به عنوان رئیس هیئت مدیره اس‌اف اکسپرس فعالیت می‌کند؛ شرکت لجستیک چینی که در سال ۱۹۹۳ آغاز به کار کرد. ونگ وی از زمان تاسیس این شرکت تاکنون توانسته است ۶۰ درصد سهام آن را حفظ کند، درآمد این شرکت در سال گذشته با وجود پاندمی کرونا ۳۷ درصد افزایش پیدا کرد. طبق آخرین براوردهای صورت گرفته وی ۳۹ میلیارد دلار ثروت دارد.

 

ششمین میلیاردر چین با ثروتی بالغ بر ۳۷.۷ میلیارد دلار در این جایگاه قرار گرفته است؛ هی شیانگژیان کارآفرین و سرمایه‌دار اهل چین است، که بنیانگذار و مالک شرکت مایدیا نیز است؛ مایدیا شرکت لوازم خانگی چینی است.

 

هفتمین میلیاردر چینی ژانگ ییمینگ نام دارد؛ وی صاحب اپلیکیشن پرطرفدار تیک تاک است و طبق آخرین براوردهای صورت گرفته ۳۵.۶ میلیارد دلار ثروت دارد و پس از آن شین یینگلین و خانواده اش با ثروتی بالغ بر ۳۳.۵ میلیارد دلار در جایگاه هشتمین میلیاردر چینی قرار گرفته اند.

 

نهمین و دهمین میلیاردرهای چینی به ترتیب ویلیام لی دینگ و یانگ هیوان نام دارند که ثروت آنها ۳۳ و ۲۹.۶ میلیارد دلار تخمین زده شده است؛ ویلیام لی دینگ در حوزه بازی های آنلاین و یانگ هیوان در حوزه املاک فعالیت می کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------