آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

چگونه عمده فروشی مواد غذایی بزنیم؟



چگونه عمده فروشی مواد غذایی بزنیم؟

اگر شما هم می‌خواهید در زمینه عمده فروشی موادغذایی فعالیت کنید و هنوز هم نسبت به انجام این کار شک دارید، بهتر است که افکار منفی را فراموش کنید و اگر امکانش برایتان فراهم است زودتر برای این کار اقدام کنید؛ زیرا همیشه جزو سودآورترین کسب‌وکارها در تمام دنیاست. به‌طوری‌که حتی در برخی از مناطق، رقابت بین فعالان این حوزه، خیلی زیاد است.

البته راه‌اندازی عمده فروشی، نیاز به رعایت برخی از نکات خاص دارد. افراد قبل از شروع این کار، با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوند. مثلا نمی‌دانند که دقیقا باید چه محصولی را انتخاب کنند یا این که اصلا نیاز به چه تجهیزاتی دارند؟

 

جدای از این موارد، برخی از افراد بدون تحقیقات اولیه درباره درآمد این کار، عمده فروشی موادغذایی تاسیس می‌کنند؛ اما بعد از مدتی، دچار ورشکستگی می‌شوند و در واقع ضرر می‌کنند. از طرفی افراد شاید در تجربه‌های اولیه خود، تامین‌کنندگان باکیفیت مواد غذایی را نمی‌شناسند و کاملا به‌صورت ناخواسته، به سراغ تولیدکنندگان محصولات بی‌کیفیت می‌روند. در نتیجه مشتریان خود را در رستوران‌ها، هایپرها و دیگر مغازه‌های فروش موادغذایی از دست می‌دهند.

 

برای آن که شما هم جزو این دسته افراد قرار نگیرید، پیشنهاد می‌کنیم که در این متن را مطالعه کنید؛ چرا که نکات مهمی درباره راه‌اندازی عمده فروشی مواد غذایی و ارتباط با تامین‌کنندگان محصولات و کالاهای باکیفیت را به شما ارائه کرده‌ایم.

 

عمده فروشی مواد غذایی

 

درامد عمده فروشی چه قدر است؟

سوال اصلی تمامی افراد قبل از راه‌اندازی عمده فروشی موادغذایی، درباره درآمد آن است. قطعا همه افراد به‌دنبال فروش بیشتر و بالابردن درامد خود هستند؛ اما دقت کنید که درامد عمده فروشی با خرده فروشی تفاوت زیادی دارد.

 

در واقع شما در عمده فروشی، باید قیمت کمتری نسبت به خرده فروشی برای محصولات خود در نظر بگیرید. کسب‌وکارهای مختلف مانند رستوران‌ها یا فروشگاه‌های کوچک و بزرگ موادغذایی، محصولات را به قصد فروش مجدد، از مراکز فروش عمده، خریداری می‌کنند. این در حالی است که مصرف‌کنندگان عادی، محصولات را برای استفاده شخصی خود نیاز دارند. بنابراین قیمت محصولات در هنگام فروش عمده، باید کمتر خرده‌فروشی‌ها باشد تا فروشندگان این مغازه‌ها هم سود کنند.

 

از طرفی درآمد فروش انبوه و عمده بستگی به عوامل مختلفی از جمله تقاضای کسب‌وکارها دارد؛ اما به دلیل آن که تمامی محصولات به صورت انبوه به کسب‌وکارها فروخته می‌شود، درآمد فروش عمده موادغذایی تقریبا زیاد است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق‌تر رد این زمینه، با افراد باتجربه که سال‌ها به این نوع کسب‌وکار می‌پردازند، مشورت کنید.

 

سود عمده فروشی چه قدر است؟

در حالت کلی، سرمایه‌گذاری برای فروش عمده، همیشه باعث افزایش سود در آینده می‌شود؛ قطعا هرچه سرمایه بیشتری برای عمده فروشی صرف کنید، سود بیشتری هم به دست می‌آورید؛ اما برای آن که به سود بیشتری در این نوع کسب‌وکار برسید، می‌توانید راه‌های زیر را طی کنید:

 

درباره بازار کار خود تحقیق کنید: قبل از شروع قیمت‌گذاری، باید فعالیت رقیبان خود را در نظر بگیرید و به شکل خاص‌تر از آن‌ها عمل کنید. پیشنهاد می‌کنیم که محصولات خود را با قیمت پایین‌تر و کیفیت بهتری نسبت به رقیبان ارائه کنید. از طرفی تعداد مشتریان را در نظر بگیرید و متناسب با نیاز آن‌ها محصولات را فراهم کنید. همچنین در انتخاب خرده‌فروشان طرف قرارداد خود دقت کنید؛ چرا که برخی از این افراد، محصولات را با قیمت خیلی زیاد می‌فروشند و ارزش محصولات شما را پایین می‌آورند. قطعا بعد از براورد میزان سود خرده‌فروشان، می‌توانید سود خود را هم افزایش دهید.

 

بهای تمام شده کالای مورد نظر خود را محاسبه کنید: برای قیمت‌گذاری محصولات دقت کنید که هزینه نهایی برای هر کالا چقدر است. تمامی هزینه‌هایی که برای آماده‌سازی محصول خرج می‌کنید، جزو این دسته قرار می‌گیرد. فرمول محاسبه بهای تمام شده کالا عبارت است از: کل هزینه مواد + مجموع هزینه کار + هزینه های اضافی و سربار = بهای تمام شده کالای ساخته شده

 

سود خالص را حساب کنید: برای تخمین میزان سود خالص از فروش محصولات، باید میزان درآمد خود را بعد از کسر هزینه‌های تجاری حساب کنید. اصولا بین 30 تا 50 درصد برای حاشیه سود، درنظر گرفته می‌شود. فرمول‌های هزینه کالای فروخته شده= موجودی + خرید - موجودی پایانی و همچنین فرمول فروش خالص = فروش ناخالص - (بازده + کمک هزینه + تخفیف + مالیات فروش) به شما کمک خواهد کرد.

 

هزینه جذب مشتری را در نظر بگیرید: برای جذب مشتری، باید تبلیغات حقوق بازاریاب را هم پرداخت کنید. بنابراین برای سود بیشتر، این موارد را هم در قیمت‌گذاری محصولات رعایت کنید. برای محاسبه این هزینه، می‌توانید از فرمول هزینه جذب مشتری = هزینه فروش و بازاریابی تقسیم بر تعداد مشتریان جدید به دست آمده، استفاده کنید.

 

در قیمت گذاری محصولات دقت کنید: در حالت کلی میزان سود 30 تا 50 درصد برای فروش محصولات عمده فروشی در نظر گرفته می‌شود؛ اما در هنگام قیمت‌گذاری، حتما به سود خرده‌فروشان هم توجه داشته باشید. خرده‌فروشان هم به دنبال دریافت سود از فروش محصولات هستند؛ بنابراین اگر شما قیمت زیادی را در نظر بگیرید، آنها هم تقریبا آن را دو برابر می‌فروشد و قیمت نهایی برای مصرف‌کننده خیلی زیاد می‌شود. بنابراین امکان از دست دادن مشتریان وجود دارد.

 

عمده فروشی مواد غذایی

 

لیست تجهیزات عمده فروشی

اگر می‌خواهید عمده فرشی مواد‌غذایی راه‌اندازی کنید، باید به دنبال تامین تجهیزات زیر باشید:

 

استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت موجودی برای کنترل تعداد موجودی، انتقال انبار و اقلام سریال‌سازی شده

برای آسان‌تر کردن مراحل برداشت، بسته‌بندی، حمل‌ونقل نیاز به دستگاه اسکن بارکد بی‌سیم دارید.

اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌های فروش محصولات برای دریافت سفارش‌ها و مشاهده موجودی بسیار ضروری و کاربردی هستند.

نرم‌افزارهای دریابی برای ثبت تاریخ خرید و کنترل تاریخ انقضا مناسب است.

برای ثبت و ذخیره تمامی اسناد، نرم‌افزارهای مدیریت اسناد الکترونیکی برای جلوگیری از اسناد کاغذی نیاز است.

 

در حالت کلی برای شروع هر کسب‌‌وکاری مانند عمده فروشی، باید هزینه‌ها و وسایل مختلفی را تهیه کنید؛ اما مهمترین مورد در این شغل، تهیه کردن محصول از تامین‌کنندگان معتبری است که محصولات باکیفیت عرضه می‌کنند.

 

البته این که از کجا محصولات عمده خود را بخرید، نقش مهمی در میزان سود و فروش بیشتر شما دارد.ب نابراین اگر نمی‌دانید که از کجا با تولیدکنندگان موادغذایی معتبر و باکیفیت ارتباط برقرار کنید، می‌توانید به ویترین نت مراجعه کنید و از این بستر آنلاین کمک بگیرید. ویترین نت به شما در پیدا کردن بهترین تولیدکنندگان در سراسر کشور برای خرید عمده محصولات مختلف از جمله موادغذایی کمک می‌کند. بنابراین قطعا با اطمینان از محصولات تامین‌کنندگان، نیمی از راه را برای شروع کار خود طی می‌کنید. حتی می‌توانید بدون واسطه با سایر خریداران و مشتریان درارتباط باشید و از تجربیات افراد باسابقه در این حوزه، استفاده کنید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024