آموزش شروع سرمایه گذاری در بورس



آموزش شروع سرمایه گذاری در بورس

 

سرمایه‌گذاری می‌تواند با اهداف مختلفی انجام شود و بازدهی‌ متفاوتی نیز برای افراد داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید امکان سرمایه‌گذاری در بازارهای مختلفی از جمله بازار ارز، مسکن، طلا، بورس و… وجود دارد و هرکدام سازوکار مخصوص به خود را دارند. در میان این بازارها، بازدهی بورس طی سال‌های اخیر بیشتر بوده و انتخاب جذابی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

 

آموزش شروع سرمایه‌گذاری در بورس

درست است که سرمایه‌گذاری در بورس بازدهی خوبی را برای افراد به داشته است؛ اما این بازار ریسک زیادی را نیز برای سرمایه‌گذاران دارد. به‌همین‌دلیل لازم است قبل از آغاز سرمایه‌گذاری، با شیوه انجام معامله در آن آشنا باشید. در ادامه به چند نکته مهم برای ورود به بورس اشاره کرده‌ایم.

 

آشنایی با روش‌های سرمایه‌گذاری در بورس

در حال حاضر راه‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در بورس وجود دارد و شما می‌تواند با توجه به هدف از سرمایه‌گذاری و میزان ریسک‌پذیری خود از آن استفاده کنید. از سرمایه‌گذاری بدون ریسک تا موارد پر ریسک شرایط متفاوتی را برای شما رقم می‌زنند. برای مثال انتخاب صندوق‌های سرمایه‌گذاری از نوع درآمد ثابت می‌تواند بازدهی بدون ریسکی را برای شما ایجاد کند.

 

ثبت‌نام سجام و دریافت کد بورسی

برای آغاز سرمایه‌گذاری در بورس لازم است بعد از احراز هویت در سجام، کد بورسی خود را دریافت کنید. کافیست به سایت سجام مراجعه کرده و بعد از تکمیل اطلاعات خواسته شده و احراز هویت الکترونیکی، مراحل ثبت نام بورس را تا دریافت کد معامله‌گری طی کنید.

 

انتخاب بهترین کارگزاری و ثبت‌نام در آن

کارگزاری‌ها به‌عنوان یک رابط میان شرکت‌های حاضر در بورس و معامله‌گران شناخته می‌شوند. این مراکز با ارائه خدمات مرتبط با بازار سرمایه، نقش مهمی در کیفیت معاملات افراد خواهند داشت.

 

نکاتی که قبل از ورود به بورس باید بدانید

 

تعیین حداقل سرمایه برای شروع سرمایه‌گذاری

کافیست مشخص کنید که به‌دنبال چه نوع سرمایه‌گذاری‌ هستید و قصد دارید با چه مبلغی این کار را انجام دهید. اگر تا به حال تجربه‌ای در زمینه معاملات بازار سرمایه نداشته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم با مبالغ پایین معاملات خود را آغاز کنید و اگر دانش یا زمان کافی برای تحلیل بازار را ندارید، دارایی خود را به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بسپارید. این صندوق‌ها با داشتن تیمی خبره از تحلیلگران بازار، دارایی شما را مدیریت کرده و براساس نوع صندوق می‌توانند بازدهی مشخصی را برای شما تضمین کنند.

 

نکاتی که قبل از ورود به بورس باید بدانید

با توجه به توضیحات مطرح شده، فراموش نکنید قبل از آغاز معاملات خود در این بازار، سه مورد که در ادامه بررسی مینیم را در نظر بگیرید.

آموزش کافی ببینید

قبل از هرچیز باید آموزش کافی ببینید و با تمام اصطلاحات و مفاهیم در بورس آشنا شوید تا بتوانید به خوبی در بازارهای مالی فعالیت کرده و ضرر نکنید. پیشنهاد میکنیم در ابتدا با مفاهیم سرمایه گذاری مثل تورم، کسری بودجه، ارزش دلار و ... و بازار بورس آشنا شوید سپس تحلیل های مختلف مثل تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را یاد بگیرید. درباره زمانبندی، نحوه خرید و فروش، حد توقف، حد ضرر و .... نیز حتما باید آموزش ببینید.

 

ریسک پذیر باشید

ریسک پذیر بودن به این معنا نیست که بدون منطق عمل کنید. شما باید اهداف مالی خود را در بازار مالی بر اساس دانش و تحلیل های خود به صورت واقع بینانه و منطقی مشخص کنید. اما همیشه در این بازارها ریسک هم وجود دارد و شما باید این ریسک را به حداقل رسانده ولی توانایی پذیرش ضرر هم داشته باشید.

 

با مبالغ کم شروع کنید

در ابتدا با مبالغ کم شروع کنید زیرا شما تجربه ندارید و بارها ممکن است ضرر کنید. البته همین ضررها تبدیل به تجربه میشوند و پس از مدتی عملکرد شما بسیار خواهد بود. پس از کسب کمی تجربه زمانی که حس کردید آماده فعالیت حرفه ای تر هم هستید نباید روی تمام پول خود ریسک کنید. بهتر است روی بخشی از پس انداز خود سرمایه گذاری پر ریسک انجام دهید. در واقع نباید پولی که توان از دست دادنش را ندارید در بازارهای پر ریسک قرار دهید. اگر قصد ریسک ندارید خرید صندوق درآمد ثابت بهترین انتخاب است.

 

در بورس با مبالغ کم سرمایه گذاری کنید

 

جمع بندی

سرمایه‌گذاری به معنی استفاده از دارایی خود برای حفظ ارزش دارایی یا کسب بازدهی است. بازارهایی مانند طلا، ارز، مسکن، بورس و… اولین گزینه‌هایی هستند که با شنیدن عبارت سرمایه‌گذاری به ذهن ما خطور می‌کند. انتخاب بازاری مثل مسکن ممکن است این تصور را در ذهن شما ایجاد کند که سرمایه‌گذاری تنها با مبالغ بالا امکان‌پذیر است. اما حقیقت این است که شما می‌توانید با مبالغ کمتر نیز سرمایه‌گذاری کنید، کافیست یا نکات مهم این مسیر آشنا باشید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024