آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

ترجمه دکمه های بخاری گازی ژاپنی



بخاری های ژاپنی در انواع مختلف مارک و مدل تولید شده اند. گرمایش بخاری های ژاپنی بر اساس کالری محاسبه می شود و مقادیر آن بین ۱۸۰۰ تا ۵۸۰۰ کالری متغیر است. این بخاری ها به عنوان بخاری های پر کاربرد در منازل، کارگاه ها، محیط های آموزشی، گلخانه ها و سایر مکان ها استفاده می شوند. ولتاژ برق مصرفی این بخاری ها ۱۱۰ ولت است. این بخاری ها محصول کشور ژاپن هستند و برای کارایی در ایران نیاز به استفاده از یک ترانس ۲۲۰ ولت به ۱۱۰ ولت است.

 

روی این بخاری ها نمایش گر دیجیتالی وجود دارد که برخی کد هایی را نشان می دهد، یا یک سری دکمه ها روی بخاری قرار دارد که عملکرد بخاری را ساده‌ تر‌ می کنند. در ادامه همه موارد مربوط به بخاری و ترجمه دکمه های بخاری گازی ژاپنی را بررسی خواهیم کرد.

 

راهنمای بخاری ژاپنی

 

راهنمای بخاری ژاپنی

با شروع روز های سرد زمستان، تأمین وسایل گرمایشی برای خانوار ها ضروری است. اکنون روش های گوناگونی برای گرم کردن منازل وجود دارد، از جمله بخاری های نفتی و گازی بدون دود کش، بخاری های دود کش دار، بخاری های برقی، بخاری های نفتی، بخاری های برقی روغنی، انواع رادیاتور، موتور خانه و غیره. اوجی کالا فروشگاه لوازم خانگی استوک در ایران است که می تونید بخاری های ژاپنی را از این طریق خریداری کنید.

 

استفاده از هر کدام از این بخاری ها به نوع ساختمان، مکان قرار گیری، وضعیت مالی، شرایط آب و هوایی و دیگر عوامل وابسته است. در سال های اخیر، استفاده از بخاری های بدون دود کش ژاپنی در ایران بسیار گسترش یافته است. دلیل اصلی محبوبیت این بخاری ها عبارت است از صرفه جویی در مصرف گاز و برق، نداشتن دود کش، اندازه کوچک و گرمای بالا، تأمین گرمای یکنواخت، هوشمندی و موارد مشابه و...

 

بنا بر اینکه این بخاری ها تولید ژاپن هستند، منوی آن ها به زبان ژاپنی است و بدون کتاب راهنما عرضه می شوند، بعضی مواقع با مشکلات آسان قابل حل رو به رو می شوند. عملکرد انواع بخاری ها و مدل های ژاپنی گازی و برقی ممکن است کمی متفاوت باشد، اما به طور کلی عملکرد آن ها تقریبا یکسان است.

 

نحوه استفاده از بخاری ژاپنی

 

نحوه استفاده از بخاری ژاپنی

در این قسمت، راهنمای استفاده از بخاری ژاپنی و نحوه کارکرد آن توضیح داده خواهد شد. در ابتدا، باید در نظر داشت که این دستگاه ها به ولتاژ ورودی ۱۱۰ ولت نیاز دارند در حالی که ولتاژ استاندارد در ایران تقریبا ۲۲۰ ولت است.

 

برای استفاده از این دستگاه ها، باید یک مبدل ۲۲۰ ولت به ۱۱۰ ولت تهیه کنید. می توانید از ترانس های کاهنده برای این منظور استفاده نمایید. پس از تامین ولتاژ مورد نیاز برای بخاری ژاپنی، حالا باید گاز مورد نیاز دستگاه را تامین کنید. یخچال ماشینی شما می توانید این دستگاه را به سیستم گاز شهری متصل یا از گاز مایع استفاده نمایید. استفاده از گاز شهری به عنوان منبع انرژی توصیه می شود.

 

در هر دو روش، باید به مسائل ایمنی توجه داشته باشید و با رعایت نکات مهم و دقت بالا، شلنگ و لوازم مورد نیاز را نصب کنید. بخاری را در مکانی قرار دهید که اکسیژن به اندازه کافی موجود باشد. اگر این دستگاه را در محیط های بدون اکسیژن قرار دهید، احتمال به خطر افتادن رویداد های نا خواسته وجود دارد.

 

پس از تأمین گاز مورد نیاز دستگاه و اطمینان از اتصال صحیح و عدم نشتی، باید بخاری را به جریان برق ۱۱۰ ولت متصل کنید. سپس، با فشار دادن دکمه روشن کننده، جرقه ایجاد شده و فن خنک کننده شروع به کار خواهد کرد. کلید های روی دستگاه برای تنظیم حرارت بخاری به کار می رود. با ما همراه باشید تا ترجمه دکمه های بخاری گازی ژاپنی را بیاموزید.

 

بخاری های ژاپنی اوجی کالا

 

امنیت بخاری های ژاپنی

در این قسمت، می خواهیم شما را با ترجمه دکمه های بخاری گازی ژاپنی و نکات ایمنی مرتبط با آن آشنا کنیم. این نکات ایمنی شامل موارد زیر می شوند:

 

سنسور کنترل آتش سوزی: در بخاری های ژاپنی از سنسور های تشخیص آتش سوزی استفاده می شود تا در صورت بروز خطر، بخاری به صورت خودکار خاموش ‌شود. این موضوع باعث کاهش احتمال آتش سوزی می شود.

 

داغ نشدن بدنه بخاری: بدنه این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که هنگام تولید حرارت و کارکرد بخاری، بخش خارجی آن سرد می ماند. این به این معنی است که در صورت تماس دست با بدنه بخاری، دچار سوختگی نخواهید شد.

 

حس گر تشخیص مونو کسید کربن: برای تولید حرارت در بخاری ها از فناوری کوره داغ استفاده می شود. این فناوری به گونه ای است که مقدار بسیار کمی مونو کسید کربن تولید می کند. جالب تر این است که در صورت شناسایی خطر، بخاری به صورت خودکار عملکرد خود را متوقف می کند.

 

سنسور تشخیص اکسیژن اطراف: قرار دادن بخاری در مکانی که دسترسی کافی به اکسیژن نداشته باشد، مشکل ساز خواهد بود. در بخاری های ژاپنی با اندازه گیری میزان اکسیژن محیط، شما نسبت به این موضوع هشدار داده می شوید.

 

قفل صفحه کلید: قابلیت قفل کودک نیز در بخاری های ژاپنی وجود دارد. این قابلیت باعث می شود که کودکان نتوانند تنظیمات دستگاه را تغییر دهند.

 

بخاری گازی ژاپنی

 

ترجمه دکمه های بخاری گازی ژاپنی

به روی هر بخاری گازی-برقی تعدادی دکمه و نمایش گر دیجیتال است که زیر هر کدام توضیحی هم نوشته شده است؛ البته به زبان ژاپنی! بعضی مدل ها، سخنگو هستند و می توانند پیامشان را به سمع شما برسانند، ولی باز هم به زبان ژاپنی! برخی خریداران می گویند با کمک بخاری  شان کمی زبان ژاپنی یاد گرفته اند، اما این حرف ها برای خریدارانی که سردرگم هستند، نان و آب نمی شود. پس اوجی کالا یک دفترچه راهنما به دست گرفت و تلاش کرد تا از روی آن، تفسیری برای هر کدام از دکمه ها بیابد:

 

کلید قرمز (اولی از راست):

برای خاموش و روشن کردن بخاری وقتی این دکمه را فشار می دهیم، مسیر ورود گاز باز می شود، فندک شروع به جرقه زدن می کند و بخاری روشن می شود.

 

کلید دوم از راست:

حالت صرفه جویی در مصرف انرژی با فشردن این دکمه فعال می شود.

 

صفحه نمایش گر:

این صفحه دمای محیط را نشان می دهد. در برخی مدل  ها، می توان از طریق این صفحه دمایی را معین کرد تا بعد از اینکه هوای خانه به میزان گرمای مد نظر رسید، بخاری به صورت خودکار خاموش شود. دمای تنظیم شده نیز روی نمایش گر دیجیتال بخاری نشان داده می شود.

 

کلید فلش های قرمز و آبی:

در بعضی مدل ها به جای فلش، علامت به علاوه و منها می بینیم که با کمک آن ها، میزان گرما دهی بخاری تنظیم می شود (از 16 تا 26 درجه سانتی گراد)

 

اگر هر دو دکمه را همزمان فشار دهیم، قفل کودک فعال می شود. در این صورت همه کلید ها به جز دکمه خاموش و روشن، از کار می افتند. چنان چه دوباره این دو دکمه را، با هم، تا پنج ثانیه نگه دارید، قفل کودک غیر فعال می شود.

 

دکمه اول از چپ (سفید پایین):

یکی از سؤالات رایج خریداران بخاری های ژاپنی، ترجمه دکمه های بخاری گازی ژاپنی موجود بر روی بخاری هاست که به زبان ژاپنی نوشته شده است. برای ترجمه دکمه های بخاری گازی ژاپنی می توان از ابزار ترجمه گوگل استفاده کرد. دکمه‌ ای که روی آن تصویر ماه نمایش داده شود یا "شب بخیر" به ژاپنی نوشته شده باشد، برای خاموش کردن خودکار بخاری در بازه زمانی معین استفاده می شود.

 

بخاری های ژاپنی دارای ساعت نیستند و نمی توان آن ها را به طور مستقیم برنامه ریزی کرد تا برای مثال در ساعت ۱۸:۳۰ خاموش شوند. اما این امکان وجود دارد که در بازه های ۳۰ دقیقه‌ ای برنامه ریزی شوند. به این صورت که با دکمه شب بخیر، می توان آن ها را به گونه‌ ای تنظیم کرد که در ۳۰ دقیقه بعد خاموش شوند.

 

دکمه دوم از چپ (سفید پایین):

دکمه "صبح بخیر" یا دکمه‌ ای که تصویر خورشید داشته باشد، برای روشن شدن خودکار بخاری استفاده می شود. برای تنظیم این قابلیت، کافیست در هنگام روشن بودن بخاری، دکمه صبح بخیر را فشار دهید (در اولین فشار دکمه، بخاری خاموش می شود تا در زمان معین روشن شود).

 

با استفاده از دکمه های بالا و پایین، زمان روشن شدن را تنظیم کنید. می توان زمان روشن شدن را بر اساس نیم ساعت تا ۲۴ ساعت تعیین کرد. به عنوان مثال، وقتی عدد را بر روی ۶.۵ قرار دهید، این به معنای ۶ ساعت و ۳۰ دقیقه بعد است، به این معنی که بخاری در ۶ ساعت و ۳۰ دقیقه آینده روشن خواهد شد.

 

ترجمه پیام های دیجیتال:

این بخاری ها وقتی اشکالی در عملکرد شان پیش می آید، با نشان دادن اعداد و ارقامی آن را اعلام می کنند. البته این رمز ها ممکن است در بخاری های مختلف، متفاوت باشند. حال پس از ترجمه دکمه های بخاری گازی ژاپنی نوبت به بررسی کد های خطای موجود بر روی نمایشگر می رسد.

 

دکمه های بخاری گازی ژاپنی

 

کدهای خطا در بخاری های برقی گازی

کد های خطا های احتمالی در بخاری های برقی گازی ژاپنی به شرح زیر هستند:

 

کد 00: لرزش دست هنگام زدن دو شاخه به برق، نوسان برق، یا قرار گیری نا درست دوشاخه در ترانس.

 

کد 01: خاموش شدن بخاری هر 8 ساعت به عنوان یاد آوری برای باز کردن در ها در محیطی بسته به‌ مدت یک دقیقه جهت ورود هوای تازه (استاندارد ایمنی).

 

کد 03: افتادن دستگاه به هر دلیلی یا خرابی سنسور زاویه.

 

کد 05: عدم قرار دادن فیلتر یا پیچ فیلتر در بخاری های فول یون ساز.

 

برای اطلاع از خطا های بخاری ژاپنی به سایت اوجی کالا مراجعه کنید 

 

بخاری های برقی نفتی ژاپنی

 

کدهای خطای بخاری های برقی نفتی ژاپنی

کدهای خطاهای احتمالی در بخاری های برقی نفتی ژاپنی نیز به شرح زیر است:

 

خطا E-0: دمای داخل بخاری بیش از حد مجاز و استاندارد است.

 

خطا F-0: بخاری را مجددا راه‌ اندازی کنید. می توانید آن را یک بار از برق جدا و مجددا روشن کنید.

 

خطا E-1: ترموستات یا همان حرارت سنج بخاری مشکل دارد.

 

خطا F-1: ترموستات شعله مشکل داشته که با ترموستات دمای محیط فرق دارد.

 

خطا E-2: میله اصلی شعله مشکل دارد که ممکن است کثیف باشد یا به‌ درستی کار نکند.

 

خطا E-5: بخاری به دلیل عملکرد سیستم ایمنی خود، خاموش شده است. این ممکن است به علت عملکرد هر یک از سنسور های بخاری باشد. بخاری را خاموش و پس از چند دقیقه مجددا روشن کنید.

 

خطا E-6: شعله مشعل در حین کار خاموش شده که ممکن است مشکل از فیلتر هوا باشد و نیاز به تمیز کردن فیلتر هوا است.

 

خطا E-7: این خطا نشان می دهد دمای محیط بالا تر از 28 درجه است. در این مورد، بخاری به علت دمای بالا تر از حد معمول محیط خاموش می شود.

 

خطا E-8: فن دمنده بخاری کثیف است.

 

خطا E-9: این ارور نشان می دهد که فیلتر هوا یا اینکه پمپ سوخت کثیف شده است.

 

خطا 48 Hr: بخاری به طور مداوم برای 48 ساعت روشن است و باید مدتی خاموش باشد.

 

اگر چراغ نفت چشمک بزند، به‌ معنی خالی شدن باک نفت است و اگر چراغ تهویه چشمک بزند، به‌ معنی وجود مشکل در هوای محیط یا تهویه محیط و کمبود اکسیژن است.

 

سخن پایانی

پس از آشنایی با کارکرد بخاری های ژاپنی و درک نکات مهم مربوط به ترجمه دکمه های بخاری گازی ژاپنی، می توانید به بهترین شکل ممکن از این دستگاه استفاده کنید. لازم به ذکر است که می توانید بخاری ژاپنی و یخچال ماشینی را از فروشگاه ما خریداری کنید. امیدواریم راهنمای استفاده از بخاری ژاپنی و ترجمه دکمه های بخاری گازی ژاپنی، مورد توجه شما قرار گرفته باشد و از همراهی شما تا انتهای این مقاله سپاسگزاریم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024