آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصمیم به تعطیلی پنجشنبه یعنی تنها کشوری در جهان خواهیم شد که این روز را تعطیل کرده

اگر در ایران تصمیم به تعطیلی پنجشنبه گرفته شود، تنها کشوری در جهان خواهیم بود که این روز را تعطیل کرده است و احتمالاً این…

قیمت آش و حلیم در ۶ ماه دو برابر شد!



قیمت آش و حلیم،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
آش، وعده غذایی ساده و ارزان‌قیمتی محسوب می‎شود که به‌عنوان پیش‌غذا هم سرو می‌شود اما این روزها، این غذای سنتی هم که مصرف آن در فصل پاییز و زمستان بیشتر می‌شود، از قافله گرانی‌ها عقب نمانده و به‌خصوص اگر شما هوس خوردن‌ آش در بیرون از منزل را کنید، هزینه‌تان بیشتر می‌شود.

به گزارش همشهری، در حال حاضر، قیمت حبوبات که ماده اصلی برای تهیه آش است، به نسبت مناسب است و امسال افزایش قیمت چندانی نداشته و حتی نسبت به ماه‌های ابتدایی سال شاهد کاهش قیمت انواع حبوبات هستیم. درحالی‌که هر کیلو لوبیا چیتی در فروردین‌ماه امسال ۸۰هزار تومان بود، در تیرماه به ۷۸هزار تومان کاهش یافت و با تداوم روند کاهش قیمت‌ حبوبات، در حال حاضر قیمت هر کیلو لوبیاچیتی در میادین میوه و تره‌بار شهرداری به ۷۴هزار تومان رسیده است. قیمت هر کیلو نخود هم از ۶۵هزار تومان در فروردین به ۵۶هزار تومان در مهرماه کاهش یافته است.

 

اما در حالی شاهد کاهش قیمت حبوبات هستیم که قیمت آش نه‌تنها کاهش نیافته، بلکه از ابتدای سال تا الان بیش از ۲برابر افزایش یافته است.

 

افزایش دوبرابری قیمت آش و حلیم

در‌ ماه رمضان امسال که مصادف با فروردین‌ماه بود، نرخ مصوب هر کیلو آش شله‌قلمکار بدون مخلفات 65هزار تومان، ‌آش شله‌قلمکار با مخلفات 75هزار تومان و هر کیلو آش رشته 55هزار تومان اعلام شد. هر کیلو حلیم بدون مخلفات هم 75هزار تومان و هر کیلو حلیم با مخلفات 85هزار تومان نرخ‌گذاری شد.

 

اما مقایسه قیمت‌ها نشان می‎دهد در حال حاضر قیمت‌ آش و حلیم نسبت به ابتدای سال با افزایش دوبرابری همراه بوده است.

 

در حال حاضر، در آشکده‌های سطح شهر تهران هر کیلو انواع آش رشته، آ‌ش دوغ و آش شله‌قلمکار به قیمت 120هزار تا 150هزار تومان فروخته می‌شود که آش شله‌قلمکار از همه گران‌تر است. قیمت هر پرس انواع آش هم از 65هزار تا 75هزار تومان است.

 

همچنین، هر کیلو عدسی از 120هزار تا 140هزار تومان و هر کیلو حلیم از 120هزار تا 150هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت هر پرس حلیم و عدسی هم مانند قیمت آش بین 65هزار تا 75هزار تومان است.

 

بر حسب قیمت‌های بالا، خرید 2کیلو آش یا حلیم تا 300هزار تومان برای شما تمام می‌شود. اگر هم بخواهید آش یا حلیم‌ از دهن نیفتد و در همان آشکده آن را میل کنید، اگر جمع شما 4نفره باشد برای سفارش 4پرس آش یا حلیم باید حداقل 250هزار تا 300هزار تومان پرداخت کنید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------