آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

وزیر کار: در حال بررسی ترمیم حقوق کارگران هستیم



وزیر کار،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مقایسه آمار اشتغال تابستان ۱۴۰۲ براساس گزارش مرکز آمار به نسبت تابستان ۱۴۰۱، نشان می‌دهد که ۹۰۷ هزار اشتغال جدید ایجاد شده است.

به گزارش تسنیم، «صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت گفت:‌ مقایسه آمار اشتغال تابستان 1402 براساس گزارش مرکز آمار به نسبت تابستان 1401، نشان می‌دهد که 907 هزار اشتغال جدید ایجاد شده است.

 

وی افزود: اشتغال خالص یعنی اشتغال منهای بازنشستگان و آنهایی که بیمه بیکاری می‌گیرند؛ اگر ما بیمه بیکاری را 180 هزار نفر محاسبه کنیم و بازنشستگان را هم 300 هزار نفر حساب کنیم، یک میلیون و 280 هزار نفر به روایت مرکز آمار اشتغال ایجاد شده است که 907 هزار آن اشتغال خالص است.

 

مرتضوی گفت: نرخ بیکاری با این رقم به 7.9 درصد کاهش یافته است و در 21 استان نرخ بیکاری کاهش داشته است.

 

وزیر کار عنوان کرد: در هفت ماه اول امسال 655 هزار فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شده است که رکورد جدیدی در تاریخ اشتغال کشور در 19 سال گذشته است.

 

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا برای ترمیم حقوق کارگران تصمیم جدیدی اتخاذ شده است‌؟ گفت: در حال بررسی موضوع هستیم و هفته آینده اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

 

وزیر کار در پاسخ به سؤالی پیرامون ساخت مسکن 25 متری عنوان کرد: آقای موسوی لارگانی از من وقت گرفته بود و همراه او یک متقاضی بود که ایده ساخت واحدهای مسکونی را داشت و از من تقاضا کرد که می‌خواهم مسکن بسازم و پیگیر توسعه تعاونی‌ها و نیازمند حمایت هستم. او در این جلسه تأکید کرد که نه از دولت پول می‌خواهم، نه زمین، نه تسهیلات؛ من هم گفتم چه چیزی بالاتر از این؟ شما تعاونی می‌خواهید ما هم به تعاونی شما کمک می‌کنیم. پیگیر هم هستیم به تعاونی‌ها کمک کنیم. نه ایشان بلکه هرکس بخواهد تعاونی مسکن ایجاد کند ما حمایت می‌کنیم. تحت هیچ شرایطی در این گفت‌وگو از متراژ مسکن صحبت نشد. وزارت کار که متولی مسکن نیست ما متولی اشتغال هستیم.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------