آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

برخی بازنشسته‌ها توان خرید دندان مصنوعی را هم ندارند



وضعیت سخت بازنشستگان،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
نادر قاضی‌پور نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه با وجود افزایش چهار تا پنج برابری هزینه‌ی زندگی در دوران بازنشستگی، حقوق افراد پس از فراغت از کار به شدت کاهش می‌یابد.

به گزارش اقتصاد 100، نادر قاضی‌پور گفت: متاسفانه دولت در تمامی کارها دخالت می‌کند. در سال گذشته نیز چنین خطایی را انجام داد و به حقوق بازنشستگان دست درازی کرد و سبب شد انبوهی پیرمرد و پیرزن راهی خیابان شوند و وقتی دید این اتفاق رخ داده، عقب‌نشینی کرد.

 

او گفت: وقتی فرد شاغل است، هزینه‌هایش چندان زیاد نیست، اول اینکه سلامت بدنی دارد و دوم اینکه بزرگ خانواده نیست اما در دوران بازنشستگی هزینه‌ی درمان به شدت افزایش می‌یابد و بچه‌های دیروز که با کم و زیاد خانواده می‌ساختند با عروس و داماد و نوه به خانه‌ی والدین می‌روند و در نتیجه هزینه بالا خواهد رفت.

 

او مهمترین وظیفه‌ی دولت را رسیدگی به بحران تورم دانست و گفت: دولت باید با مهار تورم، مقابل پوچ شدن ارزش حقوق و مستمری بایستد . واقعا وضعی شده که برخی بازنشستگان آرزوی مرگ می‌کنند تا از شرمندگی مقابل زن و فرزند نجات یابند.

 

قاضی پور گفت: اقای رییسی این شتر دم خانه‌ی شما و وزیر کار هم می‌خوابد و شما نیز روزی بازنشسته می‌شوید، پس به فکر خودتان باشید و اول تورم را مهار کنید و سپس حقوق بازنشستگان را در حد معقول افزایش دهید.

 

او با تاکید بر اینکه برخی بازنشستگان متاسفانه حتی منزل مسکونی ندارند، گفت: این دسته افراد واقعا قادر به تامین هزینه‌ی زندگی نیستند و کسانی که خانه دارند نیز با این حقوق شاید بتوانند ده روز اول ماه زندگی کنند.

 

نماینده اسبق مجلس گفت: شما سری به هتل فردوسی بزنید، می‌بینید همواره گروه‌های سی چهل نفره از پیرمردان زن و مرد ژاپنی در این هتل هستند، پرسیدم گفتند سازمان‌های بازنشستگی این‌ها سالی یک بار انها را به خارج می‌فرستند اما بازنشسته‌ی ما در تامین معیشت خود مانده است.

 

او گفت: دولت جدا از افزایش مستمری بازنشستگان متناسب با تورم، باید به فکر بازنشستگان بدون مسکن باشد و برای کاهش هزینه‌های درمان آنها نیز تدبیر کند، بازنشسته عمل زیبایی نمی‌کند اما بسیاری از بازنشسته‌ها حتی قادر نیستند برای خودشان دندان مصنوعی بخرند.

 

او گفت: بعد از حل این مشکلات باید به فکر تفریح این افراد بود، حداقل یک سفر کیش و مشهد حق کسی هست که عمر و جوانی‌اش را برای کشور کار کرده است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------