آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

رییس انجمن صنایع لوازم خانگی: با بحران کاهش قدرت خرید در بازار روبرو هستیم



لوازم خانگی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
محمدی دانیالی رییس انجمن صنایع لوازم خانگی با بیان اینکه در طول سال‌های اخیر بازار با رکود مواجه شده است، گفت: قدرت خرید در حال کاهش بوده و این بحرانی است که مسئولان باید به آن توجه کنند.

هم زمان با شروع پاییز رکود در بازار لوازم خانگی سنگین تر هم شده است. رکودی که فعالین صنعتی مدعی اند از حدود دو سال پیش آغاز شده این روزها به اوج خود رسیده و همین مساله فعالیت را برای بسیاری از واحدهای صنعتی سخت تر کرده است.

 

ما در بین ۱۰ کشور دنیا با بیشترین تورم قرار داریم و درآمد سرانه ما به‌شدت در حال سقوط است. به همین دلیل قدرت خرید مردم ایران نیز بسیار نامناسب است

 

علیرضا محمدی دانیالی، رییس هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در گفتگو با بازار با اشاره به افزایش هزینه های تولید در دو سال گذشته، از کاهش تقاضا در بازار خبر داد و گفت: ما در بین ۱۰ کشور دنیا با بیشترین تورم قرار داریم و درآمد سرانه ما به‌شدت در حال سقوط است. به همین دلیل قدرت خرید مردم ایران نیز بسیار نامناسب است.

 

او افزود: در طول سال‌های اخیر بازار با رکود مواجه شده و همین مساله موانع متعددی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده و عرضه و تقاضا را تا حدودی دچار مشکل کرده است. در همین ارتباط قدرت خرید مصرف‌کننده در حال کاهش بوده و این بحرانی است که مسئولان باید به آن توجه بیشتری داشته و راه‌حلی برای آن پیدا کنند.

 

رییس هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران همچنین با انتقاد از قیمت گذاری دستوری، گفت: دولت باید اجازه دهد که قیمت ها بر اساس نظام عرضه و تقاضا تعیین شد. در چنین شرایطی به طور قطع بازار در یک شرایط رقابتی وضعیت بهتری خواهد داشت. اما متاسفانه باید بگویم که در اقتصاد دستوری کشور ما در جایگاه ۱۶۹ در میان ۱۸۴ کشور دنیا قرار دارد.

 

به گفته او، تحریم‌ها و نپیوستن ایران به FATF، رشد بالای نقدینگی و تورم بالای ۵۰ درصد و سود بانکی ۳ درصد موانع و مشکلات کل صنعت از جمله صنعت لوازم خانگی است.

 

با وجود همه مشکلاتی که در طول سال های گذشته با آن مواجه بودیم اما شاهد رشد و توسعه این صنعت در کشور بودیم. طوری که مقدار تولیدات از حدود ۸ میلیون قطعه در سال ۹۸ حالا به ۱۶ میلیون دستگاه رسیده است

 

دانیالی درباره وضعیت تولید هم گفت: با وجود همه مشکلاتی که در طول سال های گذشته با آن مواجه بودیم اما شاهد رشد و توسعه این صنعت در کشور بودیم. طوری که مقدار تولیدات از حدود ۸ میلیون قطعه در سال ۹۸ حالا به ۱۶ میلیون دستگاه رسیده است.

 

او اظهار داشت: از نظر کیفیت لوازم خانگی رشد خوبی داشت و بسیاری از محصولات به درجه‌ای رسیدند که صادر هم می‌شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------