آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

اخبار ضدونقیض از برکناری «حسین سلاح‌ورزی» از ریاست اتاق بازرگانی ایران



حسین سلاح ورزی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
با رای اکثریت اعضای شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، انتخابات 28 خرداد ریاست اتاق بازرگانی ایران ابطال و حسین سلاح‌ورزی از ریاست این اتاق برکنار شد.

به گزارش فارس، پس از چهار ماه تاخیر، جلسه نهایی شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی بعداز ظهر امروز با حضور اعضای این شورا شامل وزیر صمت به عنوان رئیس شورا، وزیر اقتصاد، وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان ملی استاندارد و سه نفر از اعضای اتاق بازرگانی برگزار شد تا درباره تعیین تکلیف انتخابات غیرقانونی هیت رئیسه اتاق بازرگانی ایران تصمیم‌گیری کنند.

 

در جلسه امروز که بیش از 6 ساعت به‌طول انجامید، پس از بررسی ابعاد مختلف این ماجرا و تخلفاتی که در جریان برگزاری انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران انجام شد، صورت‌جلسه ابطال انتخابات تنظیم و به اتفاق آرا به تصویب رسید.

 

در عین حال برخی رسانه‌های اصلاح طلب هم در یک بازی رسانه‌ای برای ابقای سلاح‌ورزی موضوعاتی را مبنی بر ناتمام ماندن جلسه مطرح کردند که صحت ندارد و تصمیم قطعی شورای عالی نظارت بر ابطال این انتخابات غیرقانونی هست.

 

پیش از این علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت هم در اظهاراتی درباره ریاست حسین سلاح ورزی در اتاق ایران گفته بود: تکلیف صلاحیت سلاح‌ورزی کاملا روشن است و هیات نظارت که یک نهاد فرا قوه‌ای است به محض تشکیل جلسه ریاست ایشان را تعیین تکلیف می‌کند. دولت به عنوان نهاد نظارتی اظهار نظرش را کرده است و نهاد مربوطه در دولت شفاف اعلام کرده که واجد صلاحیت نیست.

 

انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران 28 خرداد امسال درحالی برگزار شد که صلاحیت حسین سلاح ورزی برای حضور در این انتخابات از سوی مراجع نظارتی و اطلاعاتی از جمله وزارت اطلاعات تایید نشده بود و حضور وی در این انتخابات غیرقانونی بود، بنابراین نتیجه انتخابات ریاست اتاق بازرگانی هم مورد پذیرش این نهادها و دولت و مجلس قرار نگرفت.

 

در حالی طی چهارماه گذشته برخی جریان‌ها در داخل کشور سعی داشتند، با اعمال فشار بر شورای عالی نظارت مانع تصمیم‌گیری در برابر این تخلف شوند، به‌گونه‌ای که موفق شدند، برای مدتی این جلسه را به تاخیر بیاندازند، ولی اعضای شورای عالی نظارت بر اتاق بالاخره تصمیم نهایی خود را در جلسه امروز گرفتند و به اتفاق آرا به ابطال انتخابات ریاست اتاق بازرگانی ایران رای دادند.

 

در نهایت امروز با رای امروز شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، حسین سلاح ورزی از ریاست اتاق بازرگانی ایران برکنار شد.

 

 رئیس اتاق بازرگانی ایران برکناری‌اش را تکذیب کرد

حسین سلاح ورزی، رئیس اتاق بازرگانی ایران خبر برکناری خود را که توسط رسانه های دولتی و نزدیک به دولت منتشر شده بود، تکذیب و آن را خبرسازی دانست.

 

سلاح ورزی رئیس اتاق بازرگانی ایران نوشت: «امروز جلسه شورایعالی نظارت برگزار شد، جلسه بدون تنظیم هیچ صورتجلسه و امضا و توافقی بعد خروج تعدادی از اعضا ، بی نتیجه خاتمه یافت.

 

بخش خصوصی ایران همچنان در کنار حاکمیت در خدمت به اقتصاد کشور فعال است. به خبرسازی های نادرست توجهی نکنید.»

 

حسین سلاح ورزی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

 

جلسه‌ی دولت بی نتیجه ماند | سلاح‌ورزی ابقا شد؟

بر اساس اطلاعاتی که خبرنگار انصاف نیوز کسب و آن را به تایید محمود نجفی‌عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران هم رسانده، جلسه مذکور علی‌رغم برگزاری بدون خروجی خاصی پایان یافته است.

 

نجفی‌عرب گفت: برکناری آقای سلاح‌ورزی، با وجود رای اعتمادی که از فعالان بخش خصوصی گرفته بود، علاوه بر این‌که پیام خوبی به بخش خصوصی نمی‌دهد، نیازمند حداقل ۵ رای اعضای شورای عالی نظارت است که چون انتخابات روند قانونی خود را طی کرده، بعید می‌دانم مخالفان رئیس فعلی اتاق به این تعداد برسند.

 

آخرین انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خرداد ماه گذشته برگزار شد اما با اعلام پیروزی حسین سلاح‌ورزی در این انتخابات، حواشی گوناگونی برای پارلمان بخش خصوصی ایجاد شد که انصاف نیوز پیش‌تر در گزارش‌هایی به آن پرداخته است.

 

در نهایت پس از صدور حکم دبیرکلی اتاق برای یک چهره نزدیک به جبهه پایداری توسط سلاح‌ورزی در مرداد ماه، رسانه‌های جریان خاصی که دنبال ابطال انتخابات و برکناری سلاح‌ورزی بودند، ناگهان ساکت شدند. این سکوت تا چند روز پیش ادامه داشت.

 

خبرها حاکی از آن است که اعضای شورای نظارت در جلسه امروز به نتیجه مشخصی نرسیده‌اند. برخی گمانه‌زنی‌ها هم از موکول‌شدن تصمیم نهایی به ۲ ماه دیگر خبر می‌دهند. این همه اگر به معنای ابقای سلاح‌ورزی نباشد، به معنای بلاتکلیفی اتاق بازرگانی ایران است که از معدود سازمان‌های ایرانی است که امکان ارتباط با جهان را داراست. بلاتکلیفی‌ای که حتما به سود اقتصاد نیمه‌جان ایران نیست.

 

واکنش به ماجراهای انتخابات اتاق ایران: از این پس انجمن اولیا مدارس هم تایید صلاحیت لازم دارند 

مهدی بستانچی رییس انجمن تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع ایران در واکنش به اخبار و حاشیه‌‌های انتخابات هیات رییسه اتاق ایران نوشت: ظاهراً قرار است مِن بعد انجمن اولیا مربیان مدرسه هم فرآیند تأیید صلاحیت داشته باشد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------