آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

حضور شماری از کشاورزان شرق اصفهان مقابل ساختمان شرکت آب منطقه‌ای استان



تجمع کشاورزان اصفهانی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
شماری از کشاورزان شرق اصفهان به منظور بیان مطالبه خود مبنی بر جاری سازی آب در زاینده‌رود در مدت زمان مطلوب، مقابل ساختمان آب منطقه‌ای این استان تجمع کردند.

به گزارش ایرنا، این افراد که بالغ بر ۱۰۰ نفر بودند، جاری سازی آب در زاینده رود از ۲۰ آبان به مدت بیش از یک ماه را خواستار شدند.

 

به گفته آنان جریان آب در رودخانه کمتر از یک ماه سود چندانی برای کشت و کار آنان نخواهد داشت و استحصال محصول نهایی را با مشکل روبه رو خواهد کرد.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اواخر مهر ماه از بازگشایی زاینده‌رود از بیستم آبان سالجاری به منظور انجام کشت پائیزه کشاورزان استان خبر داده بود.

 

به گفته مهرداد مرادمند، در این نوبت سد زاینده‌رود برای کشت پاییزه کشاورزان بازگشایی می‌شود و پیش بینی می شود آب پس از سه روز به مزارع کشاورزان برسد، در خصوص حجم آب و تعداد روزهای جریان آب هنوز مذاکرات در جریان است و پس از نهایی شدن اطلاع‌رسانی لازم صورت می پذیرد.

 

بهمن ماه سال گذشته خروجی سد زاینده رود برای کشاورزان شرق اصفهان افزایش یافت و فروردین‌ و اردیبهشت امسال نیز بازگشایی زاینده رود و تخصیص آب به کشاورزان شرق و غرب استان اصفهان انجام شد.

 

حضور شماری از کشاورزان شرق اصفهان مقابل ساختمان شرکت آب منطقه‌ای استان

 

اراضی کشاورزی حوضه زاینده‌رود نیز حدود ۲۰۰ هزار هکتار است.

 

رودخانه زاینده‌رود به طول بیش از ۴۰۰ کیلومتر در دهه‌های اخیر به‌دلیل برداشت‌های غیرقانونی در بالادست، انتقال آب به حوضه دیگر، تراکم جمعیت و تا حدودی کاهش نسبی بارندگی‌ها، به یک رودخانه با جریان دوره‌ای، تبدیل و در پایین‌ دست در فصول گرم به‌ویژه تابستان با خشکی مواجه شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------