آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصمیم به تعطیلی پنجشنبه یعنی تنها کشوری در جهان خواهیم شد که این روز را تعطیل کرده

اگر در ایران تصمیم به تعطیلی پنجشنبه گرفته شود، تنها کشوری در جهان خواهیم بود که این روز را تعطیل کرده است و احتمالاً این…

امسال نیز گاز صنایع قطع می‌شود؟



قطعی گاز صنایع،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه امسال نیز کشور با بحث ناترازی گاز مواجه خواهد شد، گفت: برای رفع این مشکل بحث ذخیره سازی سوخت دوم باید از سوی صنایع و نیروگاه‌ها به طور جدی دنبال شود تا در آینده دچار مشکلات بیشتری نشویم.

به گزارش جام جم آنلاین، مصطفی نخعی با اشاره به اینکه چند سالی است ‌در کشور با ناترازی گاز مواجه هستیم، افزود: سال گذشته نیز به دلیل افزایش مصرف سوخت و کاهش دمای هوا با این مشکل روبه رو شدیم.

 

وی درباره شرایط ناترازی گاز در زمستان پیش‌رو نیز عنوان کرد: امسال نیز هرچند با سرمایه گذاری‌های انجام شده در‌ صنایع بالادست نفت ‌و گاز بخش کوچکی از این ناترازی جبران شده است، اما قطعا همچنان با ناترازی گاز مواجه خواهیم بود.

 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: به این ترتیب برای اینکه شاهد استمرار گاز رسانی به حوزه‌های خانگی باشیم، امسال نیز گاز رسانی بخش‌هایی از صنایع دچار مشکل خواهد شد. اما این مساله باید از طریق سوخت دوم جبران شود.

 

نخعی با اشاره به اینکه ‌سال‌های گذشته نیز ‌با استفاده از سوخت جایگزین از ایجاد مشکل برای شهروندان پیشگیری شد، توضیح داد: امسال نیز جای نگرانی نیست. اما برای رفع این مشکل باید بحث اصلاح الگوی مصرف جدی گرفته شود، زیرا تعطیلی صنایع‌ خسارت‌های اقتصادی قابل توجهی به کشور تحمیل می‌کند.

 

وی درباره تدابیر کمیسیون انرژی مجلس برای رفع مشکل ناترازی گاز بیان کرد: ما در کمیسیون انرژی پیگیر این مساله هستیم و‌ ‌برای ایجاد هماهنگی بین وزارتخانه‌های مسئول مانند وزارت نفت، وزارت نیرو و وزارت صنعت جلساتی برگزار شده است.

 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد:‌ به این ترتیب ستاد سوخت رسانی تشکیل ‌و تلاش می‌شود ‌صنایع تا حد ممکن از سوخت گاز استفاده کنند و چنانچه کشور با ناترازی جدی رو به رو شد، برای استفاده از سوخت دوم برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

 

نخعی با بیان انیکه باید به فکر سوخت جایگزین و سوخت دوم بود، گفت: بحث ذخیره سازی سوخت دوم باید از سوی صنایع، نیروگاه‌ها و بخش‌های دیگر به شکل جدی دنبال شود تا در آینده دچار مشکل نشویم.

 

 وی با یادآوری اینکه مساله‌ کمبود برق و گاز آسیب جبران ناپذیری به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند، افزود: صنایع در تابستان به دلیل کمبود برق تعطیل می‌شوند و در زمستان به دلیل کمبود گاز. اما این رویکرد سبب وارد شدن ضربه‌های اقتصادی به کشور می‌شود.

 

 سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره پیامدهای استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها نیز توضیح داد: برخی نیروگاه‌ها به عنوان سوخت دوم از مازوت استفاده می‌کنند. اما مصرف این سوخت صدمات محیط‌زیستی به دنبال دارد.‌

 

نخعی درباره اینکه آیا در برنامه هفتم توسعه به این مساله پرداخت شده است؟ عنوان کرد:‌ یکی از اولویت‌های کشور که در برنامه هفتم توسعه نیز سعی شده است به آن پرداخته شود، بحث ناترازی‌های انرژی است و امیدواریم به درستی نیز اجرا شود‌ تا در سال‌های آینده این مشکلات کاهش پیدا کند.

 

وی درباره اینکه گفته می‌شود، امسال نیز با کمبود حدود 250 میلیون مترمکعبی گاز رو به رو  خواهیم بود، بیان کرد:‌ سال گذشته نیز در برخی ایام سرد ‌با بیش از این  مقدار ناترازی گاز مواجه شدیم و ‌‌ بیم این می‌رود که دوباره با چنین مساله‌ای رو به رو شویم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------