ثبت ششمین هفته متوالی ورود سرمایه به بازار رمزارزها/ بازگشت کریپتو به روزهای اوج



بیت کوین،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
در میان تمام دارایی‌های دیجیتال، «بیت‌کوین» بیشترین سهم را با جریان‌ ورودی ۲۲۹ میلیون دلار داشته است. محاسبه جریان‌های ورودی، کل ورودی‌ها را در سال ۲۰۲۳ به ۸۴۲ میلیون دلار می‌رساند.

روزنامه جهان صنعت نوشت: محصولات سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال مانند «بیت‌کوین» و دیگر آلت‌کوین‌ها برای ششمین هفته شاهد افزایش هفتگی سرمایه بودند. با توجه به گزارش هفتگی شرکت «کوین شیرز»، مشخص شده که محصولات سرمایه‌گذاری مرتبط با دارایی‌های دیجیتال در هفته گذشته در مجموع ۲۶۱ میلیون دلار ورودی داشته‌اند. این نشان‌دهنده تداوم احساسات صعودی در بازار ارزهای دیجیتال است که در ۶ هفته گذشته، در مجموع ۷۶۷ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

 

بر اساس گزارش اخیر، در میان تمام دارایی‌های دیجیتال، «بیت‌کوین» بیشترین سهم را با جریان‌ ورودی ۲۲۹ میلیون دلار داشته است. محاسبه جریان‌های ورودی، کل ورودی‌ها را در سال ۲۰۲۳ به ۸۴۲ میلیون دلار می‌رساند. به علاوه، اگر گمانه‌زنی‌ها مبنی بر تایید ETF اسپات بیت‌کوین افزایش یابد، ممکن است شاهد افزایش علاقه سرمایه‌گذاران سازمانی به بیت‌کوین باشیم. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر کانال برسد، ممکن است معامله‌گران شروع به برداشت سود خود کنند. چنین شرایطی ممکن است قیمت را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۳۰/۳۳ دلار) برساند. یک بازگشت قوی از این سطح نشان می‌دهد که گاوها همچنان کنترل اوضاع را در دست دارند. سپس، آنها دوباره سعی خواهند کرد تا قیمت را به بالای ۳۶ هزار دلار برسانند و روند صعودی را از سر بگیرند. در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، جفت ارز BTC/USDT ممکن است به منطقه حمایتی ۴۰۰/۳۲ تا ۳۱ هزار دلار سقوط کند. انتظار می‌رود گاوها با تمام توان از این منطقه دفاع کنند، زیرا از دست دادن آن به این معناست که شرایط به نفع خرس‌ها تغییر کرده است. در زمان نگارش این گزارش، قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته شاهد یک روند صعودی ۲۰/۰ درصدی بود و در حال حاضر در محدوده ۷۶۶/۳۴ دلار معامله می‌شود. علاوه بر این، ارزش بازار این رمزارز با ۲۲/۰ درصد افزایش در ۲۴ ساعت گذشته به ۰۷/۶۸۸ میلیارد دلار و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن با ۴۳/۲۷ درصد افزایش به ۱۳ میلیارد دلار رسیده است.

 

تحلیل قیمت «اتریوم»

«اتریوم» نیز شاهد بزرگ‌ترین جریان ورودی سرمایه از آگوست ۲۰۲۲، با مجموع ۵/۱۷ میلیون دلار بود. طبق گزارش‌ها، اتریوم امسال را با جریان خروجی بدی شروع کرد که مجموعا ۱۰۷ میلیون دلار بود، اما بعدا بزرگ‌ترین جریان ورودی سرمایه از آگوست ۲۰۲۲ را به ثبت رساند. علاوه بر بیت‌کوین و اتریوم که از نمونه‌های برتر برای جذب سرمایه بودند، آلت‌کوین‌های دیگری همچون سولانا هم ۱۱ میلیون دلار ورودی داشتند. در حالی که چین لینک شاهد ورودی‌ ۲ میلیون دلار سرمایه بود، سایر دارایی‌های دیجیتالی مثل «پالیگان» و «کاردانو» به ترتیب ۸/۰ میلیون دلار و ۵/۰ میلیون دلار ورودی داشتند. طبق داده‌های «کوین شیرز»، بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها در ایالات‌متحده، سوئیس و کانادا، به ثبت رسیده است.

 

تحلیل قیمت «میم‌کوین»

ارز دیجیتال جدید «میم‌کوین» هم با نماد اختصاری MEME، در تاریخ ۳ نوامبر با ثبت سود شگفت‌انگیز ۵۰۰/۲ درصدی خود پس از لیست شدن در صرافی‌های مختلف، از جمله «بایننس»، به سرتیتر اخبار تبدیل شد. طی این صعود خیره‌‌کننده، قیمت میم‌کوین از ۰۰۱/۰ دلار به اوج خود در ۰۲۹/۰ دلار رسید و یک کندل سبز چشمگیر در نمودار قیمت آن ثبت شد. با این حال، این رالی با موانعی حدود ۰۲۹/۰ دلار مواجه شده و جای خود را به افزایش فروش و آغاز مرحله اصلاح داده است.

 

با توجه به سطوح فیبوناچی اصلاحی، حمایت قابل‌توجهی در سطوح ۰۱۸۵/۰ دلار و ۰۱۵/۰ دلار وجود دارد که به ترتیب با سطوح اصلاحی ۲/۳۸ و ۵۰ درصد مطابقت دارند و می‌توانند زمینه مناسبی را برای ادامه مسیر صعودی فراهم کنند. در مقابل، نزول به زیر سطح بحرانی فیبوناچی ۵۰ درصد می‌تواند نشان‌دهنده کاهش قدرت صعودی باشد. اصلاح قیمت میم‌کوین را می‌توان با استفاده از یک خط روند مقاومتی نزولی دنبال کرد که در دو روز گذشته سه بار رعایت شده است. این معکوس‌ها نشان‌دهنده تسلط روند نزولی در بحبوحه تلاش‌ها برای افزایش قیمت هستند و بنابراین، فروشندگان ممکن است فاز اصلاحی آن را تا زمانی که این مانع دست نخورده باقی بماند، حفظ کنند. از این رو، خریداران بالقوه‌ای که به دنبال نقطه‌ای برای ورود هستند، باید منتظر یک بریک آگوست معتبر بالای این خط مقاومت کلیدی باشند.

 

بازگشت نهنگ‌های غول‌پیکر به بازار «شیبا»

روز گذشته نیز ردیاب کریپتویی Whale Alert که نقل و انتقالات بزرگ نهنگ‌ها و صرافی‌ها را ردیابی می‌کند، مقدار انبوهی از شیبا اینو (SHIB) را شناسایی کرد که توسط یک کیف‌پول رمزارزی جابه‌جا شده است. این تراکنش بین کیف‌پول‌هایی که توسط این ردیاب بلاکچین با عنوان «ناشناخته» برچسب‌گذاری شده بودند، انجام شد و چندین تریلیون میم‌کوین شیبا اینو را حمل می‌کرد. طبق گزارش‌ها، این کیف پول ناشناس در مجموع ۳۷۴/۶۷۷/۵۳۰/۴۳۹/۴ توکن SHIB را به کیف پول دیگری ارسال کرده است. قیمت این مقدار شیبا، بیش از ۳۵ میلیون دلار ارزیابی می‌شود. قابل ذکر است که مقصد این تراکنش، یک کیف پول کاملا جدید بود که فقط دو انتقال حدود ۱۲ ساعت پیش انجام داده بود، بنابراین با انتقال این تریلیون‌ها SHIB به این آدرس جدید، نهنگ شیبا اینوی جدیدی متولد شد. در همین راستا، «علی مارتینز» تحلیلگر رمزارز می‌گوید که در حال حاضر جریان عظیمی، نزدیک به ۹۷/۱۰ میلیارد دلار، از ارزهای دیجیتال مختلف وجود دارد. این رقم بالاترین سطح در سال جاری تاکنون است و نشان از اعتماد بالای سرمایه‌گذاران به این دارایی‌های نوپا دارد.

 

گام بزرگ بانک آلمانی برای پذیرش رمزارزها

از طرفی گروه DWS، یک شرکت مدیریت دارایی بزرگ در آلمان با ۹۰۸ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت، در حال آماده شدن برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال است. طبق گزارش‌ها، این شرکت به دنبال معرفی صندوق‌های قابل‌ معامله در بورس (ETF) دارایی‌های دیجیتال برای سرمایه‌گذاران خرد است. این حرکت نشان‌دهنده همگرایی قابل ‌توجه بازارهای مالی سنتی و فضای ارزهای دیجیتال است. مدیر ارشد سرمایه‌گذاری این شرکت، «بیورن جش»، به اختلاف‌نظرهای داخلی موجود در شرکت در رابطه با ارزش ذاتی ارزهای دیجیتال اذعان کرد. برخی معتقدند ارزهای دیجیتال ارزش ذاتی ندارند، در حالی که برخی دیگر، قیمت بالای بیت‌کوین در بازار را برجسته و تاکید کردند که خریداران مایل به پرداخت ۳۵۰۰۰ دلار برای خرید بیت‌کوین هستند.طبق گزارش‌‌ها، گروه DWS با هلدینگ دیجیتال گلکسی برای توسعه ‌ETFهای رمزارزی برای بازار اروپا شریک شده است. علاوه بر این، صندوق فین‌تک آن‌، ماموریت خود را به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال گسترش داده است. این گروه به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های دویچه بانک، بر ۸۵۹ میلیارد یورو (۹۰۸ میلیارد دلار) دارایی نظارت دارد و در صورت ورود بخشی از این نقدینگی به بازار ارزهای دیجیتال، می‌توان انتظار افزایش قیمت‌ها را داشت. این حرکت به سمت ETFهای ارزهای دیجیتال نشان‌دهنده گامی رو به جلو در پذیرش نهاد بازار ارزهای دیجیتال است، اما افراد بدبین به حوزه ارزهای دیجیتال چه در این شرکت و چه در صنعت مالی، چشم‌انداز بلندمدت این بازار را زیر سوال می‌برند. این دیدگاه به دلیل داده‌های تاریخی محدود، فقدان وثیقه و عدم وجود چارچوب‌های اقتصادی مشخص یا حمایت بانک مرکزی از بازار ارزهای دیجیتال است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------