آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

احتمال تصویب صندوق ETF بیت‌کوین در نوامبر/ تدارم روند صعودی بازار رمزارزها



بیت کوین،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
تحلیلگران بر این باورند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده آمریکا، صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین را در ماه نوامبر تصویب کند.

به گزارش ایسنا به نقل از کریپتوکارنسی، امیدی اندک وجود دارد که طی آن کمیسیون بورس و اوراق بهادار ۱۲ برنامه معلق صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) را تایید کند.

 

به گفته جیمز سیفارت و اریک بالچوناس، تحلیلگران بلومبرگ، این تایید می‌تواند شامل صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین بلک راک (iShares Spot) و صندوق گری اسکیل (Bitcoin Trust) باشد.

 

سیفارت در توییتر نوشت که دستورات تاخیر توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای فیدلیتی، اینوسکو، ویزدم تری، ون اک، بیت وایز، بلک راک و والکری به طور همزمان صادر شد و اگر آژانس بخواهد به همه ۱۲ پرونده اجازه راه‌اندازی دهد - همانطور که ما معتقدیم - اولین پنجره موجود از زمان تایید پیروزی دادگاه گری اسکیل محسوب می‌شود.

 

صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین یا ETF برای سرمایه‌گذاران این امکان را فراهم می‌کند که بدون نیاز به نگه داشتن دارایی خود، با بزرگترین ارز دیجیتال جهان معامله کنند، با این تفاوت که می‌توانند سهامی را خریداری کنند که توسط بیت‌کوینی که توسط صادرکننده خریداری شده است، پشتیبانی می‌شود.

 

سیفارت هشدار داد: حتی اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار تغییر قانون را تایید کند و به یک صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین اجازه داد و ستد بدهد، این مورد کاملا مغایر با تایید بیانیه ثبت‌نام صندوق است. قبل از شروع معامله هر یک از صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین هر دو پرونده باید تایید شوند.

 

حتی اگر ماه‌ها طول بکشد تا صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین تایید شود، افزایش قیمت اخیر ثابت می‌کند که سرمایه‌گذاران نسبت به آن خوش‌بین هستند؛ بیت‌کوین در ماه اکتبر بیش از ۲۰ درصد افزایش یافت.

 

تحلیلگران پیشنهاد کرده اند که صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین می‌تواند بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار جریان ورودی را طی پنج سال آینده جذب کند که می‌تواند باعث تغییر قابل توجهی در پویایی بازار دارایی شود.

 

به گفته مدیر دارایی‌های رمزنگاری کوین شیرز، تنها در ۶ هفته گذشته، صندوق‌های رمزنگاری ۷۶۷ میلیون دلار سپرده جذب کرده‌اند.

 

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۳۷ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۲.۷۶ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۲.۰۳ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۲۹ درصد افزایش داشته است.

 

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۴۸.۷۵ میلیارد دلار است که ۳.۶۶ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۱۹ میلیارد دلار است که ۱۰.۶۵ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۳.۲۲ میلیارد دلار است که ۸۸.۶۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------