آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

اختلاف ۱۰۰درصدی قیمت بعضی میوه‌ها در میادین و مغازه ها



قیمت میوه،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
بازار میوه همچنان کار خود را با کمترین نوسان قیمت دنبال می‌کند. قیمت میوه گرچه در میوه فروشی‌های مناطق مختلف پایتخت گاه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان اختلاف دارد اما نوسان قیمت اغلب از ۲ تا ۳ هزار تومان بیشتر نیست.

به گزارش همشهری، میوه های پاییزی با توجه به افزایش تولید امسال به‌ویژه در زمینه مرکبات و همچنین عرضه مناسب از ابتدای نیمه دوم سال بازار آرامی داشته‌اند و برخلاف برخی اقلام سبزی و صیفی مثل گوجه و خیار که در یک‌ماه اخیر با جهش قیمت مواجه بوده‌اند، تغییر نرخ چندانی نشان نداده‌اند.

 

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد در هفته گذشته بیشترین نرخ رشد میوه مربوط به موز بود که حدود ۷ هزار تومان افزایش داشت. به موازات تولید و توزیع مناسب، به اعتقاد فعالان بازار، کاهش تقاضا و مدیریت خرید از سوی مردم نیز از عوامل تاثیرگذار بر متعادل ماندن قیمت میوه در دو ماه گذشته بوده است.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در گفت‌وگو با همشهری در این زمینه گفت: امروز فروشندگان به دنبال متقاضی می‌گردند و تقاضا به نسبت سال گذشته و تابستان با کاهش همراه بوده است، به همین دلیل بیشتر فروشندگان فعالیت خود را با کمترین سود مجاز دنبال می‌کنند. اسدالله کارگر، با بیان این‌که بازار میوه در بهترین زمان خود از لحاظ تنوع به سر می‌برد، گفت: قیمت تمام اقلام میوه امسال در مقایسه با پاییز سال گذشته کاهش نشان می‌دهد و حتی قیمت‌های نوبرانه هم نسبت به مدت مشابه پارسال کمتر بود.

 

قیمت موز از هفته آینده متعادل‌تر می‌شود

موز از معدود میوه هایی بود که هفته گذشته را افزایشی گذراند اما به گفته رئیس اتحادیه بارفروشان، از هفته آینده با ورود بار جدید قیمت موز در بازار متعادل‌تر می‌شود. مصطفی دارایی‌نژاد، با بیان این‌که از کشورهای هند، اکوادور، فیلیپین و پاکستان موز وارد کشور می‌شود، گفت: موز در این هفته کیلویی ۵ تا ۷ تومان افزایش قیمت داشت که علت آن کاهش واردات موز سبز به کشور بود.

 

وی کاهش واردات موز را دلیل رشد قیمت دانست و افزود: موز مدتی به صورت فراوان وارد کشور شد و واردکنندگان دچار ضرر و زیان شدند تا جایی که قیمت تمام شده برای آنها بیش از فروش بود. در نتیجه واردات کاهش یافت و از طرفی موز به صورت سبز وارد می‌شود که مدتی طول می‌کشد تا در گرمخانه رنگ‌آوری شوند.

 

رئیس اتحادیه بارفروشان در خصوص قیمت عمده فروشی موز نیز گفت: در حال حاضر قیمت عمده فروشی موز اکوادور در میدان مرکزی میوه و تره بار کیلویی ۶۲ تا ۶۵ هزار تومان، موز فیلیپینی ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان، موز هندی نیز ۵۰ تا ۵۶ هزار تومان و موز پاکستانی ۳۵ هزار تومان است.

 

در عین حال آخرین قیمت‌های اعلام شده برای انواع میوه در میادین میوه و تره‌بار سطح شهر حاکی از اختلاف بین ۵۰ تا بیش از ۱۰۰ درصدی میان قیمت‌ این اقلام در میادین و مغازه‌هاست. به عنوان مثال در حالی که قیمت انواع پرتقال در مغازه‌ها به حدود ۴۰ هزار تومان و انار به کیلویی ۵۰ هزار تومان رسیده، بر اساس نرخنامه جدید سازمان میادین میوه و تره‌بار این دو میوه به ترتیب با قیمت‌ کیلویی ۱۲.۵۰۰ و ۲۱.۵۰۰ هزار تومان در میادین به فروش می‌رسند که کمتر از نصف قیمت میوه فروشی‌هاست.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------