آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

امارات یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های خورشیدی جهان را افتتاح کرد



نیروگاه خورشیدی در امارات،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
بزرگترین نیروگاه های برق خورشیدی یکجا جهان در امارات افتتاح شد.

به گزارش عصرایران، این اتفاق دو هفته قبل از برگزاری کنفرانس سازمان ملل متحد برای تغییرات اقلیمی جهان (کوپ 28) در دبی رخ می دهد.

 

خبرگزاری فرانسه نوشت: امارات روز پنجشنبه یکی از بزرگترین نیروگاه های خورشیدی جهان را افتتاح کرد. این طرح را کشور نفتخیز امارات برای کاهش تولید کربن اجرا می کند. 

 

 همزمان امارات تلاش می کند ظرفیت تولید نفت خود را به 5 میلیون بشکه در روز تا سال 2027 برساند. امارات در ماه های قبل گفته بود قصد دارد تا 7 سال آینده تولید انرژی تجدیدپذیر را به 3 برابر افزایش دهد.

 

خبرگزاری دولت امارات (وام) خبر داد: معاون حاکم امارت ابوظبی (شیخ هزاع بن زاید) ، نیروگاه خورشیدی الظفره را افتتاح کرد. این نیروگاه ظرفیت تولید 2 گیگاوات برق را دارد و بزرگترین نیروگاه خورشیدی یکجا در جهان است.

 

فعالیت این نیروگاه به معنی حذف 2.5 میلیون تن گاز دی اکسید کربن است.

 

نیروگاه خورشیدی در امارات،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

نیروگاه در صحرا در فاصله 30 کیلومتری جنوب پایتخت امارات (شهر ابوظبی)، 21 کیلومتر مربع مساحت دارد که معادل یک پنجم مساحت شهر پاریس است. براساس اطلاعات منتشر شده در وب سایت نیروگاه، این مجموعه می تواند انرژی بدون کربن را برای 160 هزار خانه تولید می کند.

 

دو شرکت اماراتی "مصدر" و "طاقه" ، 60 درصد و شرکت چینی "جینکو پاور " و شرکت برق فرانسه "او دی اف" هم باهم 40 درصد از سهام نیروگاه خورشیدی الظفره امارات را مالک هستند.

 

"برونو بانساسون" رئیس هیات مدیره انرژی های تجدیدپذیر در شرکت برق فرانسه "او دی اف" به خبرگزاری فرانسه گفت: این طرح به کاهش تولید گازهای گلخانه ای به میزان بیش از 2 میلیون تن در سال کمک می کند.

 

"چارلز بای" رئیس شرکت  چینی "جینکو پاور" هم گفت این میزان معادل از میان برداشتن 800 هزار خودرو است.

 

ساخت این نیروگاه برق خورشیدی در چارچوب طرح استراتژیک امارات برای رسیدن به مرحله خالی از کربن / صفر کربن تا سال 2050 است.

 

نیروگاه خورشیدی در امارات،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

به نوشته مجموعه " Climate Action Tracker اقدامات امارات برای کاهش تاثیرات منفی برتغییرات اقلیمی کافی نیست. این موضوع با اشاره به برنامه امارات برای افزایش ظرفیت تولید نفت و فعالیت های حفاری و کشف گاز مطرح شده است. همچنین هدف گذاری تولید صفر کربن تا سال 2050 دقیق برآورد نشده است.

 

 این نیروگاه شامل 4 میلیون صفحه خورشیدی دو طرفه است. این صفحات می توانند از دو سمت جلو و پشت، اشعه خورشید را جذب کنند. آنها متحرک هستند تا در ساعت های مختلف روز، در مقابل خورشید باشند. این صفحات خورشیدی  دارای تجهیزات اتوماتیک تمیزکردن و برداشتن غبار ازروی صفحات هستند.

 

مدیرعامل اجرایی شرکت اماراتی "مصدر" (عبدالعزیز العبیدلی) هم به خبرگزاری فرانسه گفت این فناوری ها "کیفیت و کارایی این صفحات خورشیدی را نسبت به صفحات سنتی، 20 درصد افزایش می دهد".

 

نیروگاه خورشیدی در امارات،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

"عثمان آل علی" مدیرعامل شرکت آب و برق امارات هم گفت: راه اندازی نیروگاه خورشیدی الظفره و افتتاح آن قبل از کنفرانس تغییرات اقلیمی "کوپ 28" نشانه وضاح و ملموس پایبندی امارات به حذف کربن از سیستم تولید برق در کشور است.

 

دبی در روزهای 30 نوامبر تا 12 دسامبر میزبان نشست سازمان ملل متحد درباره تغییرات اقلیمی - کوپ 28 است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------