یک ضربه دیگر به هورالعظیم؛ 20 چاه نفتی جدید در هور حفر می‌شود!



تالاب هورالعظیم،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
20 چاه نفتی جدید در هور حفر می‌شود.

به گزارش پیام اقتصاد، مجوز محیط‌ زیستی حفر ۲ حلقه چاه در میدان نفتی سهراب در هورالعظیم که قبلاً صادر شده بود، قرار است به ۲۲ چاه افزایش پیدا کند و گویا سازمان محیط زیست هم مخالفتی ندارد! هنوز مجوز ۲۰ چاه جدید صادر نشده اما احتمالاً این هفته برای آن تصمیم‌گیری می‌شود.

 

جالب این‌که «سعید کریمی»، مدیرکل دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط‌ زیست که باید دلسوز محیط زیست هورالعظیم باشد، به فکر افزایش تولید نفت است و گفته: « دولت عراق همین حالا در حال انجام عملیات برای شروع استخراج نفت از میدان سهراب است و به همین دلیل، مقامات ارشد دولت نیز تأکید دارند که ما هم باید هرچه زودتر برای بهره‌برداری از این میدان وارد عمل شویم. نمی‌توان انکار کرد که حفر این چاه‌ها، مستلزم خشک‌کردن بخش‌هایی از تالاب است، اما با توجه به اهمیت استراتژیک استخراج نفت از میدان مشترک با عراق، حتماً مجری طرح را مکلف می‌کنیم که روش‌هایی را در اجرای این پروژه به‌کار بگیرد که کمترین اثرات منفی را روی تالاب داشته باشد.»

 

از سوی دیگر پیمانکار این پروژه، یک شرکت خصوصی به نام دانا انرژی است که اگرچه مدعی شده در پروژه خود تمام مسائل مرتبط با محیط ‌زیست را رعایت خواهد کرد، اما آنچه در عمل برای این ذخیره زیست محیطی خوزستان رخ خواهد داد، نابودی بخش دیگری از هور و افزایش گرد و غبار در منطقه است. درحالیکه دولت‌ها و همچنین شرکت‌های نفتی خصوصی در دنیا،عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود را در اولویت قرار می‌دهند آیا حفاظت از هورالعظیم برای دولت و شرکت دانا انرژی اهمیتی دارد؟! یا دولت و بخش خصوصی با همکاری هم به دنبال نابودی هور هستند؟!

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------