آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

واکنش همتی به اظهارات وزیر اقتصاد در خصوص ارائه لیست بدهکاران بانکی



عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
عبدالناصر همتی به اظهارات وزیر اقتصاد در خصوص ارائه لیست بدهکاران بانکی واکنش نشان داد.

انتخاب | عبدالناصر همتی رییس کل اسبق بانک مرکزی با انتشار ویدیویی از وزیر قتصاد درباره بدهکاران بانکی نوشت: آقای خاندوزی! شفاف سازی خوب است، ولی تحریف خوب نیست. 

 

در ادامه نوشت: آنچه قانوناً مجاز به انتشار آن نبودم لیست بدهکاران بانکی بود و لذا به رئیس وقت قوه قضائیه دادم که اگر صلاح میدانند به عنوان قاضی القضات اسامی را اعلام کنند. ولی آنچه شما بطور نیم بند منتشر می‌کنید؛ لیست تسهیلات گیرندگان بانکی است که آنهم به موجب بند ط تبصره ۱۶ قانون بودجه مجبور به انتشار آن هستید. 

 

حالا که موضوع را مطرح کردید چه خوب است از نتیجه اقدامات و نحوه وصول مطالبات ۱۱ ابر بدهکار بانکی لیست کذایی گزارشی به مردم بدهید.

 

ضمنا، شما‌ها که طرفدار شفافیت هستید، چرا دریکسال گذشته در خصوص فساد کلان چای و عوامل آن، به رغم برکناری آن‌ها، به افکار عمومی اطلاع رسانی نکرده بودید؟!

 

گفتنی است که وزیر اقتصاد در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مگر فراموش کردید که یک کاندیدا در انتخابات رئیس جمهوری نمی‌توانست ابر بدهکاران مالی را بگوید. ما هر فصل نام ابربدهکاران مالی را منتشر می‌کنیم.

 

اشاره همتی به آخرین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بود که با ارائه لیست بدهکاران بانکی به ابراهیم رئیسی گفت: ١١ نفر، ١۵ سال پیش به اندازه ۹۰ هزار میلیارد وام گرفتند؛ من لیست ١١ نفر را همین الان به آقای رئیسی می‌دهم. اقای رئیسی اگر خواستند همین الان این اسامی را اعلام کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------