آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصمیم به تعطیلی پنجشنبه یعنی تنها کشوری در جهان خواهیم شد که این روز را تعطیل کرده

اگر در ایران تصمیم به تعطیلی پنجشنبه گرفته شود، تنها کشوری در جهان خواهیم بود که این روز را تعطیل کرده است و احتمالاً این…

قیمت نفت ایران و روسیه برای چین افزایش یافت



قیمت نفت،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: لغو تحریم های نفتی ونزوئلا از سوی آمریکا، باعث افزایش قیمت نفت خام فروشی ایران و روسیه به چین شده است.

به گزارش عصرایران و بر اساس این گزارش، در پی لغو تحریم های نفتی ونزوئلا از سوی آمریکا، روسیه و ایران می توانند درآمدهای بیشتری از نفت داشته باشند زیرا این دو فروشنده عمده نفت خام به چین، پس از لغو تحریم های نفتی ونزوئلا با قیمت های بیشتری نفت خود را به پالایشگاه های چینی عرضه می کنند. 

 

با لغو موقت تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، قیمت نفت ونزوئلا با توجه به برداشته شدن محدودیت های بازار صادراتی، افزایش یافته و رقابت بیشتری در بازار ایجاد کرده است.

 

همزمان "پالایشگاه‌های قوری" چینی که خریداران بزرگ نفت خام تحریمی روسیه و ایران با تخفیف هستند، شاهد قیمت‌های پیشنهادی بالاتری هستند که می‌تواند منجر به درآمد بیشتر مسکو و تهران در سال 2024 شود.

 

به گزارش رویترز، با توجه به اینکه نفت ونزوئلا اکنون با قیمت بالاتری در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد، پالایشگاه‌های چینی به شدت بیشتری به نفت خام روسیه و ایران وابستگی دارند و همزمان با آغاز سال نو میلادی و زمانی که انتظار می‌رود تقاضای این پالایشگاه‌ها دوباره افزایش یابد، این وابستگی بیشتر هم خواهد شد.

 

رویترز به نقل از منابع تجاری چین گزارش می دهد که تاکنون تنها یک معامله برای نفت خام ونزوئلا در ماه ژانویه انجام شده است.

 

تخفیف‌های ونزوئلا اکنون در برابر نفت خام برنت حدود 11 دلار در هر بشکه است در حالی که رژیم تحریم‌های ایالات متحده این تخفیف را تا 20 دلار در هر بشکه در برابر برنت رسانده بود.

 

یک تاجر نفت روسی به رویترز گفت که تقاضای چین در حال بازگشت است و پالایشگاه های قوری‌ (پالایشگاه های نسبتا کوچکی که بدون بیم از تحریم های آمریکا نفت تخفیفی روسیه و ایران را می خرند) "فعالانه" به دنبال ترکیبات روسی، هم  اسپو و هم اورال هستند. 

 

تقاضای نفت ایران نیز در چین در حال افزایش است و تخفیف ها از حدود 13 دلار در هر بشکه در مقایسه با قیمت نفت برنت در اوایل اکتبر امسال، به حدود 6 دلار در هر بشکه کاهش یافته است.

 

با این حال، تمدید تحریم‌های ایالات متحده علیه ونزوئلا می‌تواند دوباره وضعیت قیمتی نفت خام 3 کشور( روسیه، ایران و ونزوئلا) را در بازار چین تغییر دهد.

 

کاهش تحریم ها علیه ونزوئلا یک قمار موقت بود که واشنگتن آن را مشروط به برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در سال 2024 کرد. به این منظور، یک نامزد مخالف برای شرکت در انتخابات در برابر رییس جمهور "نیکلاس مادورو" انتخاب شد.

 

به نوشته رویترز: از زمان لغو موقت تحریم های نفتی ونزوئلا از سوی آمریکا، مادورو یک همه پرسی را برای الحاق اسکیبو از گویان ترتیب داد - جایی که شرکت نفتی آمریکایی "اکسون موبیل" یک رشته اکتشافات عظیم فراساحلی انجام داده است - و چندین چهره مخالف به جرم خیانت دستگیر شدند.

 

گفتنی است علاوه بر تاثیر قیمتی، لغو موقت تحریم های نفتی ونزوئلا از سوی آمریکا، از منظر صادرات نفت و فرآورده های نفتی ایران به منظور ترکیب با نفت سنگین ونزوئلا نیز افزایش می یابد که از این نظر نیز می تواند بر فروش نفت ایران و نیز درآمد حاصل از فروش محصولات پالایشگاه های فراساحلی ایران در ونزوئلا، تاثیرگذار باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------