آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

افشای همایش دو روزه میلیاردی معاونان ادارات کل مالیات/ برکناری معاون مالی امور مالیاتی استان فارس



سازمان امور مالیاتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
در حالی که از روز گذشته اسنادی مبنی بر هزینه‌کردهای غیرمنطقی در همایش مدیران مالیاتی در استان فارس منتشر شده است، سخنگوی سازمان امور مالیاتی امروز از برکناری معاون امور مالی اداره کل مالیاتی استان فارس خبر داد.

به گزارش فارس، اسنادی از روز گذشته در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌دهد، در یک همایش تخصصی برای معاونان مالیاتی ادارات کل مالیات سراسر کشور در استان فارس، هزینه‌های فراوان و ریخت‌وپاش‌هایی صورت گرفته است. به گونه‌ای که طبق این اسناد برای یک همایش دو روزه بیش از 2/5 میلیارد تومان هزینه شده بود. 

 

برای بررسی صحت و سقم این اسناد با داود خدابنده مدیرکل روابط عمومی سازمان امور مالیاتی تماس گرفته شد که وی نیز گفت: به دستور سیدمحمدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اداره بازرسی سازمان امور مالیاتی به این مسئله ورود کرده و به زودی نتیجه آن اعلام و با افراد متخلف برخورد قاطعی صورت می‌گیرد.

 

وی این را هم گفته بود، اگر موارد عنوان شده در فضای مجازی صحت داشته باشد، افراد متخلف قطعاً برکنار خواهند شد.

 

خبرنگار فارس همچنین امروز بعدازظهر با مهدی موحدی بک نظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی تماس گرفت و از وی در مورد برخورد با  افراد متخلف در این ریخت و پاش به خاطر برگزاری یک همایش پرسید که وی گفت، بعد از بررسی‌ها انجام شده، معاون امور مالی اداره کل مالیاتی استان فارس به خاطر ریخت و پاش بیت‌‌المال به بهانه همایش استانی، برکنار شده است.

 

پیگیری‌ها و اقدامات سازمان امور مالیاتی در پی حاشیه‌های نشست سالانه

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: سازمان امور مالیاتی پاسخگویی به دغدغه های ملت شریف ایران و تنویر افکار عمومی را وظیفه خود می‌داند.

 

مهدی موحدی بکنظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور در گفت‌وگو با فارس، در مورد حواشی نشست مدیران سازمان امور مالیاتی در مهر ماه سال جاری در شیراز اظهار کرد: در پی برگزاری همایش مدیران کل سازمان امور مالیاتی، ابهاماتی درباره هزینه‌های همایش در فضای مجازی مطرح شد که رئیس سازمان در ابلاغی به مدیران نظارتی سازمان یعنی حراست، بازرسی و دادستانی مالیاتی دستور رسیدگی در اسرع وقت برای برخورد با عوامل دارای تقصیر یا قصور و نظارت‌ها و مراقبت‌های آتی را صادر کردند.

 

وی به جزئیات انتشار این حواشی در رسانه‌ها و واکنش سازمان امور مالیاتی به آن پرداخت و در ادامه گفت: بخشی از اطلاعات و تفاسیر منتشر شده مخدوش است، اما در مورد بخشی از هزینه‌ها نیز باید گفت که‌ با توجه به امکان صرفه‌جویی و غیرقابل قبول بودن همین حد از عدم صرفه جویی در دولت مردمی،‌ مسئول مرتبط در اداره کل فارس از مسئولیت خود برکنار شد.

 

موحدی در ادامه ضمن بیان تعامل با نهادهای نظارتی افزود: لازم به ذکر است دستگاه های نظارتی بیش از یک ماه است که در جریان جزئیات هزینه کرد این نشست قرار دارند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------