آخرین نرخ مصوب محصولات لبنی اعلام شد/ گران‌فروشی ۷هزارتومانی شیر



قیمت لبنیات،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
وزارت جهاد کشاورزی آخرین نرخ مصوب محصولات لبنی را اعلام کرد و با گران‌فروشی و عدم‌عرضه محصولات تنظیم بازار توسط برخی صنایع لبنی برخورد کرد.

به گزارش تسنیم، صنایع لبنی شیر خام را به‌صورت یارانه‌ای و با قیمت مصوب دریافت می‌کنند و از طرفی اجازه صادرات محصولات تولیدی با ماده اولیه یارانه‌ای به آنها داده شده است آنها نیز باید 4 محصول خود را با قیمت مصوب در بازار عرضه کنند.

 

بر اساس توافق انجام‌شده با انجمن صنایع لبنی 4 محصول آنها باید با قیمت مصوب به فروش برسد اما شاهد گران‌فروشی و عدم عرضه محصولات تنظیم‌بازاری توسط برخی از صنایع لبنی هستیم.

 

مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و فرآورده‌های دامی سازمان حمایت در مهر ماه به این صنایع هشدار داد و گفت: از آنجا که تأثیر افزایش قیمت مصوب شیر خام و سایر هزینه‌های تولید قبلاً در قیمت این محصولات لحاظ و از سوی واحدهای تولیدی اعمال شده است لذا هرگونه افزایش مجدد قیمت‌ها فاقد وجاهت است.

 

بنابر این گزارش به‌تازگی نیز مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از یکی از کارخانه‌های صنایع لبنی به این گران‌فروشی اشاره کرده است.

 

گران‌فروشی 7 هزارتومانی در یک لیتر شیر

در این گزارش، تخلفاتی مانند عدم تولید نوعی خامه برای بازار داخلی، گران‌فروشی شیر نایلونی 18هزارتومانی به‌قیمت 19 هزار تومان و شیر بطری کم‌چرب یک لیتر 21 هزار و 600 تومانی به 28 هزار و 500 تومان، عدم تولید پنیر یواف 400گرمی و ماست 2.5کیلوگرمی تنظیم بازار مشاهده می‌شود.

 

برای این واحد گزارش تخلف و جریمه به‌ارزش یک میلیارد و 840 میلیون تومان تعیین و به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام شد.

 

نرخ‌های مصوب محصولات لبنی توسط وزارت جهاد کشاورزی به‌شرح زیر اعلام شد:

قیمت هر کیلوگرم شیرخام 15 هزار تومان

ماست 2.5کیلوگرمی با قیمت 59 هزار و 760 تومان

پنیر یواف 400گرمی 44 هزار و 400 تومان

شیر نایلونی 900گرمی کم‌چرب 18 هزار تومان

شیر بطری یک‌لیتری کم‌چرب 21 هزار و 600 تومان

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------