آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

بیت‌ کوین یک میلیون دلاری تا سال ۲۰۲۶؟



بیت کوین،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
قیمت بیت‌کوین می‌تواند تا سال ۲۰۲۶ به یک میلیون دلار افزایش یابد.

روزنامه جهان صنعت نوشت: بازار ارزهای دیجیتال با پیش‌بینی‌های ارائه‌شده متلاطم شده است، زیرا تحلیلگران متخصص پیش‌بینی کردند که قیمت بیت‌کوین افزایش چشمگیری ثبت خواهد کرد و انتظارات تا سال ۲۰۲۵ به ۲۰۰ هزار دلار می‌رسد. البته این خوش‌بینی فقط به بیت‌کوین محدود نمی‌شود و برخی آلت‌کوین‌های نوظهور مانند آپتوس و میم‌کوین جدید، ربل ساتوشی را شامل می‌شود، زیرا مورد توجه سرمایه‌گذاران و نهنگ‌های رمزنگاری قرار گرفتند. بیت‌کوین، پیشگام دنیای ارزهای دیجیتال، همیشه در مرکز گمانه‌زنی‌های بازار بوده است. پیش‌بینی‌های اخیر تحلیلگران با تجربه، سناریویی بسیار صعودی را برای بیت‌کوین نشان می‌دهد که ارزش آن تا سال ۲۰۲۵، به‌طور بالقوه به ۲۰۰ هزار دلار افزایش یابد. عواملی مانند افزایش پذیرش سازمانی، محدودیت عرضه محدود و مسیر پذیرش در حال گسترش آن، به این احساسات صعودی دامن می‌زند.

 

«آرتور هیز» مدیرعامل سابق بیت‌مکس که به خاطر پیش‌بینی‌های جسورانه‌اش در بازار شهرت دارد، آینده خوش‌بینانه‌تری را برای بیت‌کوین پیش‌بینی کرده است. «هیز» پیش‌بینی کرد قیمت بیت‌کوین می‌تواند تا سال ۲۰۲۶ به ۷۵۰ هزار یا یک‌میلیون دلار افزایش یابد. وی پیش‌بینی خود را براساس پویایی مالی جهانی و سیاست‌های دولت بیان کرد و ویژگی‌های منحصربه‌فرد بیت‌کوین مانند عرضه ثابت و کمیابی دیجیتال آن را برجسته می‌کند. همچنین آن را به ویژه در قلمرو هوش مصنوعی جذاب می‌داند.

 

فعالیت ماینرها در مورد هدف بعدی چه می‌گوید؟

بیت‌کوین از هفته دوم دسامبر شاهد نوسانات بالایی بوده که باعث ایجاد احساسات نامطمئن در سراسر بازار شده است. با این حال، این تثبیت پس از یک رالی هشت هفته‌ای رخ داد که نشان می‌دهد خریداران قبل از جهش بعدی، نفسی تازه می‌کنند. در این میان، شکل‌گیری یک الگوی پرچم نشان‌دهنده احتمال بالای ادامه روند صعودی است. در حالی که این الگوی مثلثی ممکن است روند جانبی بیت‌کوین را برای چند روز ادامه‌دار کند، ماهیت همگرای آن منجر به شکست قاطع خواهد شد. در محتمل‌ترین سناریو، انتظار می‌رود قیمت بیت‌کوین از خط روند بالایی الگو بشکند و احساسات خرید را تشدید کند. پیش‌بینی می‌شود رالی پس از این بریک آوت، احساسات خریداران را برای هدف قرار دادن سطوح ۸۵۰/۴۴ دلار و به دنبال آن، ۵۳ هزار دلار تقویت کند. در این میان، لازم به ذکر است که هش‌ریت بیت‌کوین، یک معیار کلیدی برای ارزیابی قدرت شبکه، به اوج جدیدی رسیده است. داده‌های اخیر، با استفاده از میانگین ۷ روزه، نشان می‌دهند که هش‌ریت شبکه به بالاترین حد خود یعنی ۵۱۲ eh/s رسیده که نشان‌دهنده افزایش قابل‌توجه ۹ درصدی در عرض یک هفته است. این افزایش نه‌تنها رقابت قوی در شبکه بیت‌کوین را نشان می‌دهد، بلکه منعکس‌کننده باور قوی ماینرها به ارزش بیت‌کوین در بلندمدت است.

 

«اتریوم» برای یک صعود قوی در سال ۲۰۲۴ آماده می‌شود

به نظر می‌رسد «اتریوم»، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، پس از آزمایش مجدد سطح حمایتی ۲۱۰۰ دلاری، برای یک روند صعودی آماده می‌شود. در حال حاضر، اتریوم با قیمت ۲۲۰۰ دلار معامله می‌شود و ارزش بازار آن ۲۶۴ میلیارد دلار است. علی‌رغم نوسانات اخیر در قیمت اتریوم، کاهش قابل‌توجهی در عرضه اتریوم در صرافی‌ها مشاهده شده که نشان‌دهنده احساسات مثبت در میان سرمایه‌گذاران بلندمدت است. سنتیمنت، یک ارائه‌دهنده داده‌های درون‌زنجیره‌ای، گزارش می‌دهد که مقادیر قابل‌‌توجهی از اتریوم از کیف‌‌پول‌ صرافی‌های بزرگ به کیف‌پول‌‌های کوچک‌تر منتقل‌شده یا به‌طور کلی از صرافی‌ها خارج می‌شوند. در زمان نگارش این خبر طی ۲۴ ساعت گذشته، تقریبا ۲۴۰ هزار اتریوم از کیف‌پول‌های بزرگ جابه‌جا شده که نشان‌دهنده کاهش ۹۹/۲ درصدی اتریوم‌های نگهداری‌شده در این صرافی‌هاست.

 

«مایکل ون‌ده‌پوپه» تحلیلگر مشهور ارزهای دیجیتال پیش‌بینی می‌کند که در هفته‌های آینده تغییرات قیمتی بزرگی در اتریوم رخ دهد. او معتقد است که نقدینگی از بیت‌کوین به اتریوم روانه می‌شود می‌تواند منجر به عملکرد قوی آلت‌کوین‌ها در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ شود. زمانی تحلیل «ون ده پوپه» جالب می‌شود که با کاهش تسلط بیت‌کوین همزمان باشد. از نظر قیمتی، سطح ۲۱۰۰ دلار به عنوان یک سطح حمایت کلیدی برای اتریوم ظاهر‌شده که قبلا به عنوان یک سطح مقاومتی قابل‌توجه عمل می‌کرد. این سطح با برخورد‌های مکرر به یک الگوی مثلث صعودی، حاکی از حمایت قیمت اتریوم در طول اصلاحات کوتاه‌مدت بازار است. معامله‌گران اکنون به سطح ۲۵۰۰ دلار به عنوان یک هدف قیمتی چشم دوخته‌‌اند و فراتر از آن، توجهات به سطح ۲۷۰۰ دلار معطوف شده است. با این حال، حساسیت بازار به تغییرات نرخ بهره، به ویژه در ایالات‌متحده و سایر بازارهای اوراق قرضه، همچنان یک نگرانی برای سرمایه‌گذاران است.

 

در زمان نگارش این گزارش مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۵۹/۱ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۴۹/۱ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۲۴/۵۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰۵/۰ درصد افزایش داشته است. حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۰۱/۵۷ میلیارد دلار بوده که ۹۸/۱۱ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیرمتمرکز در حال حاضر ۲۶/۶ میلیارد دلار است که ۹۹/۱۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۲۲/۵۲ میلیارد دلار است که ۵۹/۹۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------