آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

بیت کوین سال 2024 را صعودی آغاز کرد؛ عبور از 45 هزار دلار برای اولین‌بار در 20 ماه اخیر



بیت کوین،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
قیمت بیت کوین برای اولین‌بار در 20 ماه اخیر، از مرز 45 هزار دلار عبور کرده و سال 2024 را با قدرت شروع کرده است.

به گزارش دیجیاتو، قیمت بیت کوین برای اولین‌بار در نزدیک به دو سال اخیر، از 45 هزار دلار فراتر رفته است. کارشناسان باور دارند که بازار با این افزایش قیمت درحال آماده‌شدن برای پذیرش صندوق قابل معامله (ETF) بیت کوین است.

 

براساس گزارش کوین‌مارکت‌کپ، بیت کوین درحال‌حاضر حدود 45,300 معامله می‌شود و در شبانه‌روز اخیر رشد قابل‌توجهی داشته است. قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار در 1 ژانویه، 42 هزار دلار بود، اما با رشد نزدیک به 7 درصدی حالا مرز 45 هزار دلار را پشت‌سر گذاشته است.

 

قیمت بیت کوین اکنون به رقمی بالاتر از تمام طول سال 2023 رسیده و آغاز جذابی در سال 2024 داشته است. این رمزارز در یک سال اخیر رشد 171 درصدی را تجربه کرده. آخرین‌بار که بیت کوین بیش از 45 هزار دلار معامله شده بود، به حدود 20 ماه پیش در تاریخ 5 آوریل 2022 برمی‌گردد. در ادامه، قیمت این ارز دیجیتال روند نزولی به خود گرفت و تا 15600 دلار پایین آمد.

 

رشد قیمت بیت کوین در آستانه تأیید صندوق قابل معامله آن

حالا تحلیلگران نظرات متفاوتی درباره آینده بازار دارند. تحلیلگران پلتفرم Greeks.live مدعی‌اند که تأیید صندوق قابل معامله بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در همان روز نخست باعث افزایش چشمگیر قیمت نخواهد شد. بااین‌حال، تحلیلگری به نام Scott Melkor در ایکس که 925 هزار دنبال‌کننده دارد، می‌گوید قیمت بیت کوین تنها چند روز پس از تأیید ETF به 54 هزار دلار خواهد رسید.

 

قیمت بیت کوین حدود یک ماه پیش برای نخستین‌بار طی 19 ماه گذشته، مرز 40 هزار دلار را پشت‌سر گذاشت و حالا در آستانه عبور از یک مرز مهم دیگر است. البته قیمت تاریخی بیت کوین رقمی بیش از 60 هزار دلار ثبت شده و هنوز تا رسیدن به آن فاصله زیادی وجود دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------