آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

۶۰هزار خانوار از دریافت «یارانه» حذف شدند/ جابه‌جایی دهک‌های برخی خانوارها



حذف یارانه ها،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان از اعمال به‌روزرسانی جدید پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا محمدی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: براساس تکلیف قانونی بودجه سال ۱۴۰۲ و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دی‌ماه سال‌جاری با عنایت به وسع‌سنجی جدید خانوارها و براساس آخرین آمار و اطلاعات ثبتی و متقن از دستگاه‌های متولی، اطلاعات خانوارها به‌روزرسانی شد.

 

وی افزود: آن دسته از افرادی که در یک سال گذشته به دلایلی مختلف نسبت به دهک‌بندی اعتراض داشتند در این مرحله ضمن بررسی و بهبود در روش وسع‌سنجی خانوارها و اعمال داده‌های جدید، دهک فعلی افراد مشخص و تعیین شده است.

 

محمدی تغییرات و جابه‌جایی افراد در دهک‌های مختلف درآمدی را بسیار اندک عنوان و اضافه کرد: در محدوده صرفاً دو صدک بالایی یعنی صدک ۹۹ و ۱۰۰ تغییرات ملموس است که براساس به‌روزرسانی جدید، ۶۰ هزار خانوار جدید مشمول دریافت یارانه معیشتی شدند و ۶۰ هزار خانوار جدید دیگر نیز به دهک دهم و صدک‌های بالایی اضافه و مشمول دریافت یارانه نمی‌شوند.

 

وی تعداد افراد هر صدک را تقریباً ۲۹۰ هزار خانوار دانست و گفت: طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ بند (د) تبصره ۱۷ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است هر ۶ ماه یک بار دهک درآمدی خانوارها را به‌روزرسانی کند و براساس رفتار مالی افراد و شاخص‌های مختلف رفاهی تغییرات حاصل می‌شود.

 

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در رسانه‌ها و فضای مجازی تأکید کرد: هرگونه شایعه و خبری در زمینه حذف دهک‌های هشتم و نهم درآمدی صحت ندارد و خلاف واقعیت است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------