آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصمیم به تعطیلی پنجشنبه یعنی تنها کشوری در جهان خواهیم شد که این روز را تعطیل کرده

اگر در ایران تصمیم به تعطیلی پنجشنبه گرفته شود، تنها کشوری در جهان خواهیم بود که این روز را تعطیل کرده است و احتمالاً این…

گوشت کیلویی ۶۰۰ هزار تومان شد/ شکر سهمیه‌ای شد



قیمت گوشت،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
قائم مقام وزیر کشاورزی گفت: تولید گوشت قرمز در بهار سال آینده افزایش خواهد داشت و این افزایش عرضه به معنای بهبود قیمت‌ها خواهد بود.

به گزارش ایلنا، علیرضا پیمان‌پاک، قائم مقام وزیر کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار از کاهش قیمت گوشت قرمز در نیمه دوم اسفند خبر داد.

 

وی همچنین قیمت گوشت قرمز را حدود ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: گوشت تنها در مغازه‌های بالای شهر با قیمت ۷۰۰ هزار به فروش می‌رود.

 

او ادامه داد: تولید گوشت قرمز در بهار سال آینده افزایش خواهد داشت و این افزایش عرضه به معنای بهبود قیمت‌ها خواهد بود.

 

پیمان‌پاک در پاسخ به اینکه قیمت گوشت گوسفندی تا ۷۰۰ هزار تومان پیش رفته است، اظهار کرد: گوشت ۷۰۰ هزار تومانی برای فروشگاه‌های بالاشهر است و قیمت گوشت قرمز بین ۶۰۰ هزار تا ۶۲۰ هزار تومان است.

 

وی در ادامه خبر داد: واردات گوشت قرمز گرم از هفته گذشته افزایش پیدا کرده است، هر چند به دلیل تعطیلات کریسمس مدتی توقفی شده بود.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود خبر داد: از نیمه دوم اسفند سال جاری گوشت دام پرواربندی شده تولید داخل هم به عرضه گوشت قرمز کشور اضافه می‌شود و همه این‌ها به کاهش قیمت این کالا می‌انجامد؛ بنابراین از نیمه دوم اسفند شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز خواهیم بود.

 

پیمان‌پاک همچنین درباره ترخیص نشدن کالاهای رسوب‌شده با وجود دستور سران قوا گفت: دستور سران قوا برای ترخیص ۹۰ درصدی است.

 

او اضافه کرد: ترخیص ۱۰۰ درصدی نیاز به مکاتبه آقای وزیر دارد که روز شنبه این مکاتبه انجام شد و ترخیص ۱۰۰ درصدی هم از روز یکشنبه انجام می‌شود. ترخیص ۹۰ درصدی از ۳۱ آبان انجام می‌شد.

 

پیمان‌پاک در نهایت، گفت: تعداد کالاهای رسوب شده در گمرکات ناچیز است.

 

 ***

 

شکر سهمیه‌ای شد
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بنا به مصوبه هفتمین جلسه تنظیم بازار محصولات کشاورزی ، توزیع شکر در سامانه بازارگاه به صورت سهمیه بندی استانی و براساس دستور العمل نحوه فعالیت اعضای زنجیره تامین و توزیع شکر انجام می‌شود.

 

احمد خانی نوذری سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای به روسای سازمان های جهاد کشاورزی استانها  در خصوص عرضه شکر در سامانه بازارگاه نوشت: با عنایت به بند 2مصوبات هفتمین جلسه تنظیم بازار محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در تاریخ 1402/10/10 مبنی بر عرضه شکر در سامانه بازارگاه، فاز اول توزیع شکر در سامانه بازارگاه به صورت سهمیه بندی استانی و براساس دستور العمل نحوه فعالیت اعضای زنجیره تامین و توزیع شکر در سامانه بازارگاه انجام می‌شود.

 

لذا خواهشمند است دستور فرمایید معاونین و دفاتر استان نسبت به رعایت موارد ذکر شده در راهنمای فعالیت کاربران وزارت جهاد کشاورزی در خصوص توزیع شکر خام و سفید در سامانه بازارگاه اقدامات لازم را به عمل آورند و کاربران معاونت بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان به منظور ایجاد دسترسی برای فعالیت بر اساس راهنمای مذکور در خصوص شکر به دبیرخانه شورای اجرایی مدیریت زنجیره تامین و توزیع نهاده‌های کشاورزی معرفی شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------