آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

دولت اجازه افزایش قیمت بنزین در سال ۱۴۰۳ را ندارد/ بیش از این امکان بازی با روح و روان مردم وجود ندارد



قیمت بنزین،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
جبار کوچکی‌نژاد، نماینده رشت گفت: در بودجه سال ۱۴۰۳ که در حال بررسی آن هستیم، نخواهیم گذاشت دولت در قیمت بنزین، افزایشی را ایجاد کند و قطعاً می‌گویم که افزایش قیمت در این بخش، طی امسال و سال آینده نخواهیم داشت.

چند هفته‌ای است که شایعه افزایش قیمت بنزین، جدی‌تر از گذشته به گوش می‌رسد. از یک طرف، افزایش قیمت بنزین در اواسط سال ۹۸ و در پی آن، اتفاقات تلخی که به وقوع پیوست و از سوی دیگر، تورمی که به واسطه آن افزایش دو برابری رخ داد، همه مردم را در این شرایط بغرنج اقتصادی، بیش از پیش نگران آینده کرده است.

 

دولت مجوزی برای افزایش قیمت بنزین ندارد

در همین خصوص، جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به اقتصاد۲۴ گفت: دولت مجوزی که قیمت بنزین را افزایش بدهد، ندارد. همچنین ما سال گذشته، در بودجه سالیانه تاکید کردیم که دولت قیمت حامل‌های انرژی را افزایش ندهد.

 

وی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۳ هم که در حال بررسی آن هستیم، نخواهیم گذاشت دولت در قیمت بنزین، افزایشی را ایجاد کند و قطعاً می‌گویم که افزایش قیمت در این بخش، طی امسال و سال آینده نخواهیم داشت.

 

نماینده رشت در واکنش به اینکه دولت می‌تواند بدون مجوز، سالی ۱۰ درصد قیمت بنزین را بالا ببرد، گفت: دولت براساس شیبی که در قانون هدفمندی یارانه‌ها آورده شد، اجازه دارد تا قیمت بنزین را تا حد قیمت فوب خلیج فارس، بالا ببرد، اما وقتی ما در بودجه سالیانه بیاوریم که دولت حق افزایش ندارد، آنگاه بودجه سالیانه کشور مقدم بر قوانین دائمی می‌شود، یعنی اگر ما در قانون بودجه سالیانه به دولت اجازه افزایش ندهیم، دولت نمی‌تواند براساس قانون گذشته، ۱۰ درصد هم بر قیمت بنزین بیفزاید.

 

در بودجه ۱۴۰۳ به دولت اجازه ندادیم که قیمت بنزین را افزایش دهد

در همین رابطه، شهباز حسن‌پور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گفت: ما در برنامه هفتم توسعه کشور و در بودجه سال ۱۴۰۳ به دولت اجازه ندادیم که قیمت بنزین را افزایش دهد و اکنون هم این موضوع به هیچ وجه در دستور کار ما نیست.

 

وی افزود: متاسفانه وضعیت تورم در کشور در شرایطی قرار دارد که بیش از این امکان بازی کردن با روح، روان و جسم مردم وجود ندارد.

 

نماینده سیرجان در مجلس اظهار داشت: با رایزنی‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه داشتیم، قول دادند که هیچ افزایشی از جمله همان ۱۰ درصدی که هر سال در قیمت بنزین امکان‌پذیر است، هم در سال پیشرو اتفاق نیفتاد. افزایش ۱۰ درصدی قیمت بنزین از سوی دولت، کاری شدنی و قانونی است، ولی به واسطه قولی که مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور به ما دادند و همچنین صحبت‌هایی که با شخص وزیر نفت داشتیم و ایشان هم گفتند هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت‌های حامل انرژی در سال ۱۴۰۳ نداریم، باید این خبر را داد که هیچ گرانی در بخش بنزین، مردم را تهدید نمی‌کند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------