آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

مابه‌التفاوت قیمت بنزین در سال ۱۳۹۸ مشمول عوارض و مالیات بر ارزش افزوده نمی‌شود/ واردات بنزین از بندر چابهار تایید شد



بنزین،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تصویب کردند که مابه‌التفاوت قیمت بنزین در سال ۱۳۹۸ مشمول عوارض و مالیات بر ارزش افزوده نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح روز سه‌شنبه سوم بهمن ۱۴۰۲ در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش درآمدی با تصویب جزء ۳ بند الف تبصره هشت این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

 

«۳- مابه‌التفاوت قیمت بنزین در سال ۱۳۹۸، مشمول عوارض و مالیات بر ارزش افزوده و سهم چهارده و نیم درصد (۱۴/۵%) شرکت ملی نفت ایران نمی‌شود.»

 

واردات بنزین از بندر چابهار تایید شد

تسنیم نوشت: درحالی که آمار رسمی از میزان واردات بنزین به کشور وجود ندارد، رئیس اداره استاندارد شهرستان چابهار از نمونه‌گیری محموله بنزین وارداتی از بندر چابهار خبر داد.

 

متوسط مصرف روزانه بنزین در سال جاری (ابتدای سال تا نیمه دی‌ماه) ۱۱۶ میلیون لیتر بوده، اما این رقم در روز‌های پرتردد کشور از جمله میانه تابستان و نوروز، ارقام عجیبی، چون مصرف بالای ۱۳۰ و حتی ۱۴۰ میلیون لیتری را نیز به ثبت رسانده است.

 

در سال جاری در برخی روز‌ها مصرف بنزین برابر با میزان تولید بوده، اما در برخی روز‌ها تا بیش از ۲۰ میلیون لیتر کسری در مقایسه میزان مصرف و میزان تولید روزانه ثبت شده است. اگرچه برای جبران این کسری، تولیدات نفتا، ریفورمیت و هوی‌اند برخی واحد‌های پتروشیمی نیز به کمک تأمین بنزین کشور آمده‌اند، اما واردات بنزین نیز در سال جاری داشته‌ایم.

 

مسئولان وزارت نفت از واردات بنزین به عنوان تهاتر فرآورده‌های نفتی یاد می‌کنند و آمار رسمی از میزان واردات ارائه نمی‌دهند، با این وجود برآورد می‌شود که در سال جاری چیزی بالغ بر حداقل یک میلیارد دلار صرف تأمین بنزین وارداتی شده است و پیش بینی می‌شود این رقم برای سال آینده از مرز ۲ میلیارد دلار عبور کند.

 

در دی ماه امسال، ناصر جدگال، معاون مدیرکل و رئیس اداره استاندارد شهرستان چابهار در اظهاراتی اعلام کرد: "در روز جمعه مورخ ۸ دی ۱۴۰۲ کارشناس اداره استاندارد شهرستان چابهار با همراهی نماینده شرکت نفت، گمرک و اداره بندر اقدام به بازرسی و نمونه برداری مطابق استاندارد از محموله بنزین وارداتی بر روی عرشه کشتی کردند. "

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------