آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

صندوق توسعه ملی: احتمالا از سال ۱۴۱۲ رقم صادرات نفت ایران به صفر برسد



صادرات نفت ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
صندوق توسعه ملی گزارش داده است که احتمالا از سال ۱۴۱۲ رقم صادرات نفت ایران به صفر برسد.

به گزارش فارس، طبق گزارش صندوق توسعه ملی، این احتمال وجود دارد که از سال 1412 تولید و مصرف نفت ایران با هم برابر شده و حتی بدون وجود تحریم‌های آمریکا نیز با افزایش مصرف و کاهش برداشت‌ها، رقم صادرات نفت ایران به صفر برسد.

 

صندوق توسعه ملی در گزارشی اعلام کرد (تصویر 2) که با ادامه روند فعلی افت تولید و افزایش مصرف، «ایران تنها حدود یک دهه با تبدیل‌شدن از صادرکننده به واردکننده نفت فاصله دارد» و در سال 1412 تراز نفت ایران نیز صفر می‌شود.

 

صادرات نفت ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

طبق گزارش شرکت ملی نفت، در ابتدای دولت سیزدهم تولید نفت ایران روزانه 2.1 میلیون بشکه بود اما امروز این رقم به 3.4 میلیون بشکه افزایش یافته و ظرفیت تولید نفت نیز به 3.8 میلیون بشکه پیش از تحریم‌ها بازگشته است که البته حفظ آن به انجام سرمایه‌گذاری وابسته است.

 

هشدارها درباره افت تولید نفت ایران درحالی است که وزیر نفت جواد اوجی از برنامه افزایش ظرفیت تولید نفت ایران به 5.7 میلیون بشکه در روز در 8 سال آینده خبر می‌دهد، برنامه‌ای که البته به سرمایه‌گذاری 70 میلیارد دلاری منوط شده است.

 

از ابتدای آغاز برنامه‌های توسعه، حتی در شرایط غیرتحریمی و حضور غول‌‌های نفتی دنیا نیز رقم تولید نفت کشور از 4.2 میلیون بشکه فراتر نرفته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------