آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

رشد ملایم 1210 واحدی شاخص کل بورس (1402/11/08)



بورس تهران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز با رشد ۱۲۱۰ واحدی مواجه شد.

به گزارش مهر، شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز با رشد ۱۲۱۰ واحدی مواجه شد، نکته معاملات امروز تعادل در نمادهای شاخص ساز و پرتقاضا شدن نمادهای متوسط و کوچک بود.

 

ارزش معاملات خرد عدد ۵,۱۵۱ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی و ماهانه، تغییر قابل توجهی نداشته است.

 

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۲,۳۰۵ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. اما امروز ۵۴ میلیارد تومان ورود نقدینگی انجام شده است.

 

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۶۳۶ میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما امروز برای دومین روز متوالی ۳۲۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.

 

ارزش صف‌های خرید ۲۴۳ میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی ۶۸ میلیارد تومان افزایش داشته است. از سوی دیگر ارزش صف‌های فروش با کاهش ۱۱۰ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۱۵۷ میلیارد تومان قرار دارد.

 

بیشترین ارزش معاملات را گروه انبوه سازی با ثبت رقم ۶۰۱ میلیارد تومان (۱.۴ برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های فلزات اساسی با ارزش معاملات ۳۶۳ میلیارد تومان (۰.۵ برابر میانگین هفتگی) و خودرویی با ارزش معاملات ۳۴۵ میلیارد تومان (۰.۸ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

 

گروه سایر واسطه‌گری‌ها با ارزش معاملات ۹۰ میلیارد تومان (۱.۸ برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه زغال سنگ با ارزش معاملات ۱۵ میلیارد تومان (۱.۶ برابر میانگین هفتگی) و گروه زراعت با ارزش معاملات ۹۵ میلیارد تومان (۱.۵ برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------