آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصمیم به تعطیلی پنجشنبه یعنی تنها کشوری در جهان خواهیم شد که این روز را تعطیل کرده

اگر در ایران تصمیم به تعطیلی پنجشنبه گرفته شود، تنها کشوری در جهان خواهیم بود که این روز را تعطیل کرده است و احتمالاً این…

کشاورزان اصفهان: زمانِ بازگشایی زاینده‌رود را مشخص کنید



زاینده رود،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان گفت: کشاورزان استان خواهان مشخص شدن و اعلام زمانِ بازگشایی رودخانه زاینده‌رود برای ادامه کشت پاییزه خود هستند.

حسین وحیدا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: بالغ بر ۶۰۰ کشاورز استان امروز با حضور در مقابل ساختمان شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، بازگشایی زاینده‌رود را خواستار شدند.

 

وی اضافه کرد: بر همین اساس مقرر شد جلسه‌ای روز شنبه هفته آینده با حضور مسوولان آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و صنف کشاورزی برگزار شود تا در نهایت زمان بازگشایی رودخانه را مشخص و اعلام کنند.

 

عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان ادامه داد: غیر از این موضوع، مباحث مرتبط با نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مُجاز کشاورزی مورد نقد و مُطالبه کشاورزان بود، زیرا هزینه نصب کنتور بر عهده کشاورزان گذاشته شده و این خلاف قانون است.

 

وحیدا تصریح کرد: از سوی دیگر تغذیه نشدن آبخوان و آب‌های زیرزمینی سبب بروز بخشی از مشکلات در منطقه شده که این امر نیز مورد اعتراض کشاورزان است.

 

رودخانه زاینده‌رود از بیستم آبان سالجاری به‌منظور انجام کشت پاییزه کشاورزان استان بازگشایی شده بود و جریان آن پس از تخصیص آب به مزارع دوباره قطع شد.

 

زاینده‌رود به طول بیش از ۴۰۰ کیلومتر در دهه‌های اخیر به‌دلیل برداشت‌های غیرقانونی در بالادست، انتقال آب به حوضه دیگر، تراکم جمعیت و تا حدودی کاهش نسبی بارندگی‌ها، به یک رودخانه با جریان دوره‌ای، تبدیل و در پایین‌ دست در فصول گرم به‌ویژه تابستان با خشکی مواجه شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------