آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصمیم به تعطیلی پنجشنبه یعنی تنها کشوری در جهان خواهیم شد که این روز را تعطیل کرده

اگر در ایران تصمیم به تعطیلی پنجشنبه گرفته شود، تنها کشوری در جهان خواهیم بود که این روز را تعطیل کرده است و احتمالاً این…

اقساط وام مسکن برای کارگران کاهش می‌یابد



وام مسکن برای کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
اقساط ۴برابری وام مسکن نسبت به حقوق کارگران باعث شده بوده که کارگران از دریافت وام منصرف شوند, این در حالی است که معاون مسکن و ساختمان وزیرراه در گفت‌وگویی اعلام کرده است که اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن متناسب با حقوق کارگران در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش تسنیم، زمانی که صحبت از هزینه های زندگی کارگران  و مشکلات در تأمین معیشت آنها می شود, همواره این موضوع از سوی کارشناسان مطرح می شود که حدود ۷۰درصد سبد معیشت کارگران صرف هزینه های مسکن می شود.پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن همواره یکی از مشکلات کارگران هنگام اقدام برای دریافت بود.

 

یکی از راه هایی که شاید بتواند کمک کننده کارگران در مسیر خانه دار شدن باشد دریافت تسهیلات مسکن است. متأسفانه با شرایطی که در حال حاضر پرداخت وام ها دارد, کارگران از پس اقساط بر نمی آیند.

 

بر اساس تصمیم شورای عالی کار، حقوق کارگران در سال 1402 به میزان 27درصد افزایش داشت. بر این اساس، حداقل دستمزد ماهانه از چهار میلیون و 179هزار و 750تومان در سال 1401 به پنج میلیون و 308هزار 282تومان درسال 1402رسید. یعنی یک کارگر در تهران با دریافت مزایای شغلی حدود 9 میلیون تومان درآمد دارد. حال چگونه ممکن است یک کارگر درکنار هزینه های خوراک, بهداشت, آموزش, پوشاک, حمل و نقل, تفریح، ارتباطات،کالا و خدمات و از همه مهمتر اجاره بهای مسکن بتواند اقدامی برای دریافت وام مسکن با اقساط بالا داشته باشد.

 

پرداخت تسهیلات جدید بانک مسکن برای خانوارهای پرجمعیت تهرانی با دریافت سقف وام مسکن، به گونه ای است که هیچ کدام از کارگران امکان دریافت آن را ندارند، چرا که  باید ماهی 35میلیون تومان قسط بدهند؛ که این رقم نسبت به میانگین درآمد خانوارهای کارگری همخوانی ندارد و چندین برابر حقوق کارگران است.

 

هادی عباسی, معاون مسکن و ساختمان وزیرراه و شهرسازی در گفت‌وگویی اعلام کرده است که اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن متناسب با حقوق کارگران در نظر گرفته می‌شود.

 

وی افزود: گام های بلندی در بهبود وضعیت متقاضیان نهضت ملی مسکن با پلکانی کردن اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن برداشته شده است به گونه ای که طبق مصوبه بانک مرکزی کسانی که مایل هستند به صورت پلکانی اقساط خود را پرداخت کنند شرایط خاصی برای آنها طراحی شد به نحوی که در دو سال اول قسط این تسهیلات پنج میلیون و 900هزار تومان باشد و از سال سوم قسط ها افزایش پیدا کند.

 

عباسی بیان کرد : در حال حاضر پرداخت هزینه ها به گونه ای است که کارگرانی که نهضت ملی مسکن را دریافت می‌کنند بتوانند اقساط آن را پرداخت کنند و این گام بسیار بزرگی بود که در سیستم بانکی انجام شد. تمام تلاش وزارت راه و شهرسازی بر این بوده است که نرخ سود تسهیلات و میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن به گونه ای باشد که متناسب باحقوق کارگران باشد تا فشاری بر این بخش وارد نشود.

 

وی تاکید کرد: تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا نرخ سود تسهیلات کاهش یابد و اقساط آن متناسب با درآمد و حقوق کارگران باشد در نتیجه در دوسال اول اقساط این تسهیلات حدود 5میلیون و900هزار تومان باشد که تقریبا بخشی از حقوق آنها را در برمی‌گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------