آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصمیم به تعطیلی پنجشنبه یعنی تنها کشوری در جهان خواهیم شد که این روز را تعطیل کرده

اگر در ایران تصمیم به تعطیلی پنجشنبه گرفته شود، تنها کشوری در جهان خواهیم بود که این روز را تعطیل کرده است و احتمالاً این…

خبر مهم رئیس کل بانک مرکزی برای بازار ارز/ پیش‌فروش دلار در راه است؟



پیش فروش دلار،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
رییس کل بانک مرکزی از پیش فروش ارز خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا فرزین، رییس کل بانک مرکزی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران گفت: از ابتدای سال تمرکز را بر تثبیت شاخص های اقتصاد کلان گذاشتیم تا اقتصاد قابل پیش بینی باشد. تلاش مان این بوده که نرخ ارز را در بازار غیررسمی تثبیت کنیم.

 

وی افزود: با تشکیل مرکز مبادله به دنبال این بودیم که به یک نرخ ارز باثبات برسیم و آخرین عددی که در مرکز مبادله عرضه کردیم ۹۵ میلیارد دلار بوده که ۱۰ درصد بیشتر از سال گذشته و ۶۰ درصد بیشتر از ۴ سال گذشته بوده است.

 

رییس کل بانک مرکزی گفت: در چند هفته گذشته به دلیل تلاطمات سیاسی نرخ ارز رشد کرد و گفته بودیم که با پایان این تلاطم، رشد ارز تمام می شود که شد و روند کاهشی هم شروع شده است.

 

فرزین افزود: به زودی ارز را پیش‌فروش خواهیم کرد تا اطمینان خاطر را در مورد نرخ ارز به وجود بیاوریم.

 

وی گفت: سیاست مهار نقدینگی و رشد پایه پولی رل دنبال می کنیم و طبیعی است که در بین برای برخی واحدهای تولیدی مشکل ایجاد شود.

 

رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: برخی پروژه ها تامین مالی نمی‌شود، در دنیا اینطور نیست که تامین مالی فقط بر گردن بانک باشد. تمرکز صرف بر نظام بانکی می تواند آثار تورمی داشته باشد.

 

وی اضافه کرد: سال آینده سیاست اصلاح نظام بانکی را دنبال خواهیم کرد، امسال دو موسسه را منحل کردیم و یک موسسه دیگر هم منحل خواهد شد. ۸ بانک را در جهت اصلاح قرار دادیم و اگر اصلاح نشوند مورد برخورد قرار خواهند گرفت.

 

فرزین گفت: سال آینده می توانیم ارز بیشتری را در خدمت تولید کشور قرار دهیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------