آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

جزئیات نشست شورای عالی کار؛ پیشنهاد مزد منطقه‌ای رد شد



حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
درحالی که قرار بود در نشست روز گذشته شورای عالی کار بحث مزد منطقه‌ای به عنوان یکی از دستور کارها مورد بحث و بررسی قرار گیرد، طبق گفته نمایندگان کارگری کل این جلسه تنها به اصلاح آیین‌نامه انتخاب اعضای مراجع تشخیص و حل اختلاف گذشته و هیچ صحبتی درباره دستمزد یا مزد منطقه‌ای به میان نیامده است.

علیرضا میرغفاری - نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح جزییات نشست شورای عالی کار اظهار کرد: جلسه با حضور وزیر کار برگزار شد و دستور کار این نشست دو موضوع بررسی مزد منطقه‌ای و اصلاح آیین‌نامه انتخاب اعضای مراجع تشخیص و حل اختلاف بود اما کل جلسه شورا به بحث اصلاح آیین‌نامه پرداخته شد و هیچ صحبتی درخصوص مزد منطقه‌ای به میان نیامد و گزارشی در این زمینه ارائه نشد.

 

وی با بیان اینکه جلسه به گونه‌ای پیش رفت که گویا دغدغه مزد وجود نداشت و دستمزد در حاشیه اصلاح آیین‌نامه انتخاب اعضای مراجع تشخیص و حل اختلاف قرار گرفت، اظهار کرد: رقم سبد معیشت کارگران هنوز مشخص نشده و فرصت ما تا پایان سال برای پرداختن منطقی و صحیح به موضوع دستمزد روز به روز کمتر می‌شود.

 

میرغفاری در ارزیابی دلیل عدم طرح پیشنهاد مزد منطقه‌ای در جلسه شورای عالی کار گفت: ممکن است به دلیل انتخابات پیش رو موقتا به این بحث ورود نشده باشد تا بعد از انتخابات مجددا مطرح شود ولی اینکه عقب نشینی از پیشنهاد مزد منطقه‌ای صورت گرفته یا نه اطلاعی نداریم.

 

به گفته وی انتظار گروه کارگری این است که در فرصت باقی مانده تا پایان سال به بحث مهم دستمزد جامعه کارگری پرداخته شود و سبد معیشت به حاشیه رانده نشود.

 

نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره جلسه آتی شورا نیز گفت: هنوز تاریخ نشست بعد اعلام نشده ولی پیش‌بینی می‌شود جلسات به زودی برگزار شود چون جلسات کمیته مزد برای تعیین رقم سبد معیشت باید متعاقبا شکل بگیرد و اکنون که در اسفندماه هستیم با توجه به زمان اندکی که باقی مانده باید هرچه سریع‌تر به بحث سبد معیشت ورود کنیم.

 

میرغفاری خاطرنشان کرد: متاسفانه تعلل و تاخیر در برگزاری جلسات برای چانه‌زنی‌های مزد باعث می‌شود که موضوعات مزدی به جمع‌بندی نرسد و در نهایت نمایندگان کارگری مقصر شناخته می‌شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------