آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

اصلاح سر و صورت در قیطریه تهران ۱.۵۰۰.۰۰۰ ناقابل!/ اختلاف ۲۰۰ درصدی قیمت‌ها در آرایشگاه‌های مردانه با نرخ مصوب



اصلاح سر و صورت در قیطریه تهران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
علی رغم تاکید رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه مبنی بر ضرورت اجرای نرخ مصوب اتحادیه از سوی آرایشگران، اما نرخ‌های متداول اصلاح سر و صورت در مناطق مختلف شهر تهران بسیار متفاوت‌تر است.

با ظهور فضای مجازی محل فعالیت برخی از مشاغل غیر مجاز از پستوی خانه‌ها به این فضا منتقل شده است. حالا به وفور در این محیط تتو آرتیست‌ها و اپیلاسیون کار‌هایی را می‌بینیم که تبلیغات کار خود را پخش می‌کنند. برخی از این افراد خدماتی مانند شکستن گوش و خط انداختن بر سر و صورت را نیز ارائه می‌دهند. اما مسئله اینجاست که محل ارائه برخی از این خدمات به آرایشگاه‌های مردانه منتقل شده است.

 

در همین رابطه عباس گلشن ندامانی رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه در خصوص شرایط نظارت بر آرایشگاه‌های مردانه در آستانه عید نوروز به اقتصاد ۲۴ گفت: با توجه به این موضوع که نرخ جدیدی ارائه نشده است و قیمت‌ها بیشتر بر اساس توافق مشتری و آرایشگر است، چندان مشکلی از نظر تخلف عدول از قیمت نداریم، اما امیدواریم که تا قبل از پایان اسفند ماه نرخ نامه‌ای برای سازمان بخشیدن به فعالیت آرایشگران اعلام شود.

 

برخورد با متخلفان فعال در آرایشگاه‌های فاقد کسب

گلشن در خصوص برخی آرایشگران متخلف که فاقد جواز کسب و تاییدیه‌های متناسب برای فعالیت آرایشگری هستند، تصریح کرد: اتحادیه با بازرسی شرایط این افراد را رصد می‌کند و در صورت احراز تخلف، این واحد‌ها پلمپ و به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

 

وی ضمن تاکید بر ممنوعیت ارائه خدماتی مانند تتو و اپیلاسیون در واحد‌های صنفی آرایشی گفت: در صورت احراز تخلف ارائه خدمات غیر مرتبط با فعالیت، آرایشگاه متخلفین جریمه و در صورت ارائه خدماتی که با شرایط عمومی جامعه منافات دارد واحد صنفی پلمپ خواهد شد.

 

وی ادامه داد: خدماتی مانند زیر ابرو برداشتن و خط انداختن بر روی سر و صورت نیز برای آقایان ممنوع است و انجام این نوع افعال در آرایشگاه‌های مردانه در صورت احراز منجر به دخالت پلیس امنیت اماکن و پلمپ واحد صنفی خواهد شد.

 

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه اظهار کرد: درصد وقوع این نوع تخلفات در آرایشگاه‌های مردانه بسیار کم است. همچنین با توجه به عدم وجود نرخ مصوب شکایت برای عدول از قیمت نیز بسیار کم است. همچنین نرخ قیمت برای اصلاح سر و صورت در نقاط عادی شهر حدود ۱۵۰ هزار تومان است که در نقاط مرفه و واحد‌های ممتاز به ۴۰۰ هزار تومان نیز می‌رسد.

 

این درحالی است که علی رغم تاکید رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه مبنی بر ضرورت اجرای نرخ مصوب اتحادیه از سوی آرایشگران، اما نرخ‌های متداول اصلاح سر و صورت در مناطق مختلف شهر تهران بسیار متفاوت‌تر است.

 

اسماعیلی یکی از آرایشگران مردانه درمحله قیطریه تهران به اقتصاد ۲۴ گفت: اصلاح سر و صورت از پایه ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

 

وی ادامه داد:‌ هزینه‌های سایر خدمات در این آرایشگاه با توجه به قیمت مواد و لوازم مورد نیاز مشتریان در حال تغییر است.

 

این فعال صنفی مطرح کرد: افزایش قیمت رنگ مو، فر، رنگ تتو و ده‌ها مواد مورد نیاز مشتریان دلیل گرانی خدمات به مشتریان شده است که قطعا تعیین قیمت‌ها سلیقه‌ای است.

 

افزایش هزینه های سربار باعث گرانی نرخ ها می شود

به گفته این آرایشگر مردانه، به دلیل افزایش هزینه‌های جاری در صنف، ناگزیر باید ارقام دریافتی از مشتریان متفاوت‌تر از نرخ اعلامی اتحادیه باشد.

 

وی تصریح کرد: اجاره بها، مالیات، لوازم مورد نیاز آرایشگاه، بیمه کارگران و سایر هزینه‌ها به مراتب خیلی بالاتر از درآمد ماهانه با دریافت نرخ مصوب است. از این رو قیمت‌ها با توجه به خدماتی که به مشتریان ارائه می‌شود قطعا متفاوت‌تر از قیمت‌های مصوب است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------