آخرین اخبار اقتصادی

دستمزد کارگران ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟

علیرضا میرغفاری گفت: ساختار سه‌جانبه در دولتهای مختلف نقض شده است اما مسئله این است که باید برای قدرتمند کردن و واقعی‌تر…

لایحه حمایت از کولبر‌ها تایید شد



کوله بری،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری عنوان کرد که «لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی، کولبری و اشتغال پایدار مرزنشینان با اصلاحاتی که مجلس انجام داده، خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.»

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف، صبح شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ در نشستی خبری به ارائه گزارشی از روند بررسی صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه پرداخت و گفت: در این مدت تا ۱۷ اسفند طبق روال قانونی باید گزارشات و شکایات داوطلبان و مردم را مورد بررسی قرار می‌دادیم تا در بررسی صحت انتخابات این گزارشات را لحاظ کنیم.

 

وی اعلام کرد: تاکنون صحت انتخابات در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان اردبیل، ایلام، خراسان جنوبی، زنجان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، قزوین، قم، لرستان و مرکزی توسط شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفت.

 

سخنگوی شورای نگهبان همچنین عنوان کرد: سایر حوزه‌های انتخابیه به مرور و پس از جمع بندی اعلام می‌شود.

 

طحان نظیف در ادامه به ارائه گزارشی از طرح‌ها و لوایح مورد بررسی در شورای نگهبان پرداخت و گفت: در این مدت ۹ طرح و لایحه را مورد بررسی قرار دادیم؛ در این مدت لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی پس از رفت و برگشت با مجلس خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و به تایید شورای نگهبان رسید. طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس، اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی، لایحه ارجاع اختلاف بانک مرکزی ایران و دولت بحرین و لایحه الحاق یک بند به تبصره ۵ قانون بودجه ۱۴۰۲ نیز به تأیید شورای نگهبان رسید.

 

وی ادامه داد: در این مدت ایرادات شورای نگهبان نسبت به طرح ساماندهی کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه برطرف شد، اما هیأت عالی نظارت طی نامه‌ای اعلام کرد که همچنان ایراداتی را نسبت به این مصوبه وارد می‌داند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------