بورس قرمزپوش شد (1401/08/22)



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
امروز بازار سرمایه برخلاف روزهای گذشته روندی نزولی داشت و شاخص‌های این بازار قرمزپوش شدند.

به گزارش مهر به نقل از ایندیپندنت، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با جهنمی خواندن تبادل آتش در منطقه شرقی دونتسک، مدعی شد: روس‌ها در همه مناطق یک هدف دارند؛ تحقیر مردم تا سرحد امکان، ولی ما همه‌چیز را به حالت قبل برمی‌گردانیم، اطمینان داشته باشید.

 

وی در ادامه ادعاهای خود، ارتش روسیه را «اشغالگر» خواند و اضافه کرد: آنها قبل از خروج از خرسون، تمام زیرساخت‌های حیاتی (ارتباطات، آب، گرمایش و برق) را ویران کردند.

 

به ادعای زلنسکی، موفقیت اوکراین در خرسون، جایی که بدر حال حاضر نیروهای این کشور بیش از ۶۰ درصد مناطق مسکونی را تحت کنترل دارند، تا اندازه‌ای ماحصل تداوم مقاومت در منطقه دونتسک، به‌رغم حملات متعدد روسیه، بوده است.

 

وی اضافه کرد: آنجا فقط جهنم است و هر روز جنگی شدید جریان دارد. اما واحدهای ما شجاعانه در حال دفاع بوده و زیر فشار وحشتناک مهاجمان، مقاومت کرده و از خطوط دفاعی ما صیانت می‌کنند.

 

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه چهارشنبه هفته گذشته با صدور فرمانی به ارتش روسیه دستور داد تا از خرسون و کرانه راست این منطقه عقب نشینی کند.

 

روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) با فرمان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور، عملیات نظامی خود در اوکراین را آغاز کرد. خرسون نخستین شهر مرکزی و بزرگی است که پس از آغاز عملیات نظامی روسیه، کنترل آن از دست ارتش روسیه خارج شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------