آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

بانک مرکزی جلوی تسهیلات تکلیفی مسکن را گرفته است/ فرزین یا خودش را به خواب زده یا خبر ندارد



 وضعیت ساخت مسکن در کشو,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
حسن لطفی، نماینده رزن در مجلس گفت: متاسفانه بانک مرکزی جلوی تسهیلات تکلیفی که به عهده دولت بوده را گرفته است و این باعث شده که در حوزه مسکن به شدت با چالش مواجه شویم. 

به گزارش اقتصاد۲۴؛ روند ساخت مسکن در کشور فشل به قدری است که حتی صدای حامیان دولت را هم درآورده است.

 

بر اساس وعده رئیس دولت، قرار بود ظرف چهار سال چهار میلیون مسکن در کشور ساخته شود یعنی سالیانه یک میلیون مسکن، این در حالی است که به گواه آمار حتی دولت به نیمی از این آمار نیز تاکنون دست نیافته است.

 

حسن لطفی، نماینده رزن، یکی از نمایندگانی است که از وضعیت و روند ساخت مسکن در کشور علیرغم قول‌های دولت، گله‌مند است. او در این باره به اقتصاد۲۴ گفت: دولت برای تحقق شعار ساخت سالی یک میلیون مسکن، در ابتدا در واگذاری زمین که زیربنای ساختمان است، به چالش برخورد کرد. از این‌رو، در مقطعی دولت به کشاورز گفت که باید ۸۰ درصد زمینش را بدهد و ۲۰ درصد را برای خودش نگه دارد تا بتواند مسیر ساخت مسکن را دنبال کند.

 

نماینده رزن افزود: در شهرستان‌های ما، هیچ کشاورزی حاضر نشده که ۸۰ درصد زمینش را رایگان به دولت بدهد. دولت می‌گوید ما زمین کشاورز را قیمت‌گذاری می‌کنیم و ۸۰ درصدش را به ما بدهد جالب است که در قبالش هم، چیزی به کشاورز نمی‌دهند.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: یکی از دلایل عقیم ماندن طرح ساخت سالی یک میلیون مسکن این بود که دولت یک‌طرفه پای کار رفت و با این کار می‌خواست تامین زمین کند. حال فرض کنید کشاورز پای کار بیاید، کلاً زمین‌های درجه یک و دو کشاورزی نباید در اختیار ساخت مسکن قرار بگیرند و از سوی دیگر، اکثر استان‌ها مثل همدان زمین درجه سه هم ندارند.

 

لطفی اظهار داشت: جهاد کشاورزی هم در مورد واگذاری زمین‌های درجه یک و دو کشاورزان می‌گوید که خلاف قانون نمی‌تواند عمل کند، یعنی حاضر نیست زمینه‌ای را ایجاد کند که کشاورز زمین‌های خوب خود را به ساخت مسکن بدهد.

 

تسهیلات تکلیفی مسکن

وی یادآور شد: از سوی دیگر، متاسفانه بانک مرکزی جلوی تسهیلات تکلیفی که به عهده دولت بوده را گرفته است و این باعث شده که در حوزه مسکن به شدت با چالش مواجه شویم.

 

عضو مجمع نمایندگان استان همدان گفت: تا امروز در استان همدان برای ساخت مسکن، هیچ موفقیتی حاصل نشده است؛ نه در زمین و نه در ساخت و ساز؛ شهرستان رزن که حوزه انتخابیه بنده است هم، به همین صورت کارش گره خورده است.

 

لطفی افزود: رییس بانک مرکزی کشور یا خودش را به خواب زده یا خبر ندارد. چرا در استان‌ها و شهرستان‌ها برای بانک‌هایی که دولت در قانون تکلیف کرده که وام ازدواج و مسکن بدهند، ماهیانه سهم اندکی تعلق می‌گیرد که کفاف یک صدم مردم را هم نمی‌دهد. جالب است بدانید که بانکی در استان همدان وجود دارد که فقط یک وام ازدواج می‌دهد. حال، مردم چه گناهی دارند و دردشان را به چه کسی بگویند؟ این‌ها باعث نارضایتی شدید مردم از مجموعه بانکی شده است.

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------