آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصمیم به تعطیلی پنجشنبه یعنی تنها کشوری در جهان خواهیم شد که این روز را تعطیل کرده

اگر در ایران تصمیم به تعطیلی پنجشنبه گرفته شود، تنها کشوری در جهان خواهیم بود که این روز را تعطیل کرده است و احتمالاً این…

تحویل ۴ میلیون مسکن پیشکش، حداقل کلنگش را بزنید!



 ساخت چهار میلیون واحد مسکونی,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال، علیرغم قانون‌گذاری، تعداد کمی نیست. منابع، زمین و برنامه‌ریزی مناسبی می‌خواهد. از این‌رو ما از دولت سیزدهم انتظار داریم بعد از چهار سال، حداقل این چهار میلیون مسکن اگر به مرحله تحویل نمی‌رسد، در حال ساخت باشند. 

 به گزارش اقتصاد۲۴؛ آمار ساخت مسکن هم گویی به سرنوشت دیگر آمارهای ارائه شده از سوی دولت سیزدهم تبدیل شده و بسیاری نسبت به صحت آن تردید دارند.

 

در جدیدترین آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران که پس از هشت ماه حبس آماری و سانسور داده‌ها صورت گرفت ادعا شده است که هم اکنون ۱.۷ میلیون واحد مسکونی در مراحل مختلف ساخت قرار دارد و به مرور زمان به مردم تحویل داده می‌شود.

 

این آمار نیز بسان دیگر آمارهای دولت محل تردید کارشناسان قرار دارد، کما اینکه پیشتر نیز وزیر راه و شهرسازی چندان توانی در دولت سیزدهم برای تحقق وعده رئیس دولت نمی‌دید، آنجا که مهرداد بذرپاش گفت: «نزدیک به دو برابر بودجه عمرانی کشور یعنی ۲۸۰۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت چهار میلیون مسکن نیاز داریم، پس فکر نکنید اگر از ساخت مسکن کوتاه آییم مقصر دولت است یا برعکس مقصر مجلس است، ما همه در یک کشتی نشسته‌ایم و همه برای ایران و نظام تلاش می‌کنیم مگر می‌توان برای مردم کاری نکرد.»

 

در همین رابطه منصور آرامی، عضو کمیسیون عمران مجلس درباره وعده دولت سیزدهم در خصوص ساخت یک میلیون مسکن در هر سال که تاکنون عملیاتی نشده است، به اقتصاد۲۴ گفت: اول از همه باید بگویم که شعار ساخت سالی یک میلیون مسکن، رویایی نبود و اینکه برخی بر این باورند که سر دادن این شعار از همان ابتدا غیرواقعی بود را قبول ندارم، چون در قانون جهش تولید هم آمده که هر سال یک میلیون واحد روستایی و شهری می‌باید ساخته شود، یعنی پس از کلی بررسی و جلسه کارشناسان، قانون‌گذاران به این رسیدند که هم منابع آن وجود دارد و هم نیاز مبرم کشور است.

 

وی افزود: خداوند مهندس رستم قاسمی، وزیر سابق راه و شهرسازی را رحمت کند، اما ایشان در این راه و تحقق این وعده مهم دولت، عملکرد موفقی نداشت و اساساً در زمان او، بنا به دلایلی، موفقیت خاصی در این باره حاصل نشد، ولی حرکت آقای بذرپاش نسبت به وزیر قبلی خوب بوده و کار هم سرعت بیشتری به خود گرفته است.

 

نماینده بندرعباس تصریح کرد: ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال، علیرغم قانون‌گذاری، تعداد کمی نیست. منابع، زمین و برنامه‌ریزی مناسبی می‌خواهد. از این‌رو ما از دولت سیزدهم انتظار داریم بعد از چهار سال، حداقل این چهار میلیون مسکن اگر به مرحله تحویل نمی‌رسد، در حال ساخت باشند.

 

دولت از وعده مسکنی خود عقب است

 

آرامی اظهار داشت: دولت از تحقق وعده خود در خصوص ساخت سالی یک میلیون مسکن، عقب افتاده است، چون در یک سال و خرده‌ای اول کاری‌اش، به این موضوع، ویژه نپرداخت. در ماه‌های ابتدایی کار وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم، برنامه‌ریزی قوی و درستی صورت نگرفت و زمان از دست رفت. از آن‌جایی که ساخت یک میلیون مسکن در سال، هم قانون و هم شعار دولت بود، می‌بایست از روز اول کار دولت، این کار به صورت جدی و با اراده‌های قوی، شروع و راهبری می‌شد.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: از ابتدای راه، برای ساخت مسکن، جلسات شورای عالی مسکن تشکیل نشد، ولی در ادامه وقتی این شورا، تشکیل جلسه داد و شخص آقای رییس‌جمهور به عنوان رییس در جلسات حاضر شد، کار تا حدی سرعت بیشتری گرفت، اما انتقاد‌های ما به قوت خود باقیست، چون هم زمین برای ساخت مسکن در خیلی از نقاط کشور به موقع داده نشد و هم بانک‌ها در ارائه تسهیلات ساخت مسکن، همراهی و همکاری لازم و قانونی را نکردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------