آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

حذف دلار از سبد ارز‌های مسافرتی به کشور‌های همسایه



مبادله ارز و طلای ایران ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با تأکید براینکه دلار از سبد ارز‌های مسافرتی به کشور‌های همسایه حذف می‌شود، گفت: برنامه ریزی کرده ایم که بتوانیم ارز کشور‌های همسایه یا مقصد را در اختیار مسافرین ایرانی قرار دهیم. 

به گزارش خبر آنلاین: علی سعیدی اظهار داشت: برنامه ریزی کرده ایم که بتوانیم ارز کشور‌های همسایه یا مقصد را در اختیار مسافرین ایرانی قرار دهیم.

 

وی افزود: اگر بتوانیم از ابتدا به مسافر ایرانی اسکناس کشور مقصد را بدهیم، برای ایشان راحت‌تر خواهد بود؛ چرا که اگر دلار یا یورو تحویل دهیم دو بار هزینه تسعیر باید بپردازند که با این اقدام هزینه‌های آن‌ها را کاهش می‌دهیم.

 

این مقام مسئول در خصوص برنامه بانک مرکزی برای تأمین ارز‌های مسافرتی سیاحتی و زیارتی اعلام کرد: ارز کشور عراق بصورت دینار، کشور عربستان به صورت ریال، کشور ترکیه بصورت لیر و امارات به صورت درهم پرداخت خواهد شد؛ مطالعات انجام شده و اقدامات اجرایی نیز پیگیری شده است.

 

سعیدی با تأکید براینکه مسافران میلیونی برای این کشور‌ها داریم و طبیعتا این‌ها تقاضای زیادی برای دلار ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: ما با تمام این کشور‌ها عملا مبادلات تجاری داریم و قرارداد‌های پیمان‌های پولی دوجانبه را با برخی از آن‌ها داریم و با برخی که نداریم هم بانک مرکزی در تلاش برای از سرگیری پیمان پولی دوجانبه است.

 

وی به دلارزدایی هم اشاره و تاکید کرد: دلارزدایی نه در کشور ما بلکه در خیلی از کشور‌ها شکل گرفته است، نباید اینطوری تصور شود که دلارزدایی سیاست خاص کشور ماست و بحث دیپلماتیک در آن دخیل است درحالی که بقیه کشور‌ها هم دلارزدایی را بخاطر ریسک‌های دلار شروع کرده اند، ماهم در این مسیر گام برداشتیم و مرکز مبادله هم این کار را شروع کرده است. کاری که در مرکز مبادله باید انجام شود به جمع بندی رسیده، ولی در خصوص تأمین اسکناس‌های کشور‌های هدف در حال پیگیری اقدامات اجرایی هستیم تا توسط بانک‌های عامل به مرحله اجرای نهایی برسند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------