تم کریسمس به ۸۰۰ میلیون تومان رسید!/ افزایش ۶۰ درصدی جزئی‌ترین لوازم تم کریسمس



تم کریسمس  ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
در سال جاری و علی رغم وعده‌های ارزانی از سوی متولیان، تمام بازار‌های داخلی دستخوش تورم کم سابقه‌ای شده اند و این بار و در آستانه جشن کریسمس بازار تم این جشن علاوه بر افزایش تقاضا، گرانی بیش از انتظار را تجربه می‌کند.

به گزارش اقتصاد ۲۴؛ لوازم پذیرایی تم کریسمس از بشقاب و لیوان با طرح‌های جذاب کریسمسی تا بابانوئل، آدم برفی و گوزن در ابعاد و جنس‌های مختلف، از متداول‌ترین کالا‌هایی است که در این روز‌ها طرفداران خود را دارد که شروع قیمت جزئی‌ترین این لوازم از ۴۰ هزار تا ۸۰۰ میلیون تومان است.

 

کیفیت برتر محصولات پذیرایی با کاغذ قطور، رنگ بهداشتی و بسته بندی ویژه لوازم پذیرایی و تزیینی با تم کریسمس و بابانوئل، از جمله ویژگی‌ها برای قیمت گذاری برروی لوازم پذیرایی و تزئینی کریسمس بشمار می‌آید.

 

سیاوشی یکی از توزیع کنندگان ابزار و لوازم جشن کریسمس در بازار بزرگ تهران به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: تورم و گرانی به حدی رسیده که جزئی‌ترین کالا در بازار نیز دستخوش تغییرات قیمتی قرار گرفته و این به معنای کوچک شدن سبد جشن کریسمس برای شهروندان مسیحی کشورمان است.

 

به گفته این بنکدار، بشقاب و لیوان و سایر لوازم پذیرایی مخصوص این جشن با افزایش ۶۵ درصدی نسبت به سال گذشته بحران جدیدی را برای متقاضیان این لوازم در آستانه برگزاری کریسمس ایجاد کرده است.

 

رشد قیمت لوازم  تم برگزاری جشن کریسمس

این فروشنده لوازم کریسمس گفت: جدای از این لوازم، برخی شهروندان برای برگزاری جشن کریسمس از بابانوئل و گوزن‌های تزئینی نیز در کنار درخت کریسمس استفاده می‌کنند. شهروندان مسیحی برای برگزاری جشن سال نو نیاز به یک سری لوازم تزئینی و آیینی دارند که متأسفانه قیمت هر یک از این لوازم رشد قابل توجهی داشته است. کوچکترین بابانوئل تزئینی از ۵۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان قیمت گذاری و به فروش می‌رسد. گوزن‌های تزئینی نیز هزینه زیادی را بر سبد کریسمس خانوار‌ها دارند.

 

سیاوشی با اشاره به اینکه تمام این لوازم وارداتی است گفت: با توجه به افزایش و نوسان نرخ دلار، واردات این لوازم و یا مواد اولیه تولید آن خیلی گران‌تر از سال گذشته تمام می‌شود و این برای متقاضیان دراین بازار مقرون به صرفه نیست، اما هنوز خریدار در بازار جشن کریسمس زیاد است.

 

این بنکدار با اشاره به اینکه متقاضیان در این بازار از تمام طبقات جامعه هستند، گفت: یک خانواده برای تکمیل تم کریسمس و لوازم لازم جهت برگزاری یک جشن باید حدود ۷۰۰-۸۰۰ میلیون تومان هزینه کنند که قطعاً صرف این رقم برای همه خانواده‌ها در طبقات مالی مختلف یکسان نیست. هستند خانواده‌هایی که با ۱۰۰- ۱۵۰ میلیون تومان یک جشن معمولی با تم بسیار جزئی برگزار می‌کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------