آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

کارگران معدن ذغال سنگ طزره امروز هم اعتراض صنفی برگزار کردند



 تجمع کارگران معادن زغال سنگ البرز شرقی,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
کارگران معادن زغال سنگ البرز شرقی خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند.

به گزارش ایلنا، یک منبع کارگری در شرکت ذغال سنگ البرز شرقی از گسترده شدن اعتراض صنفی کارگران این معدن خبر داد.

 

این کارگر با بیان اینکه تعداد کارگران این معدن تا حدود ۷۰۰ نفر برآورد می‌شود، گفت: اعتراض کارگران معدن زغال سنگ طزره با همراهی کارگران کارخانه زغال‌شویی در شهرستان شاهرود استان سمنان و معدن زغال سنگ تخت واقع در ارتفاعات جنگلی شهرستان مینودشت استان گلستان برگزار و کارگران در محوطه معادن محل اشتغال خود تجمع کردند.

 

به گفته وی، اعتراض کارگران از روز گذشته (دوشنبه ۱۸ دی ماه) به این دلیل ادامه یافت که پیش‌تر مدیرعامل شرکت ذوب آن اصفهان به عنوان کارفرمای اصلی دستور بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگران این واحد را برای افزایش حقوق به مدیریت فعلی معدن داده است.

 

این کارگر گفت: ما کارگران معدنچی از میزان دریافتی حقوق خود رضایت نداریم این در شرایطی است که حقوق ما از حقوق کارگرانی که در سایر معادن همانند طبس و کرمان فعالیت دارند، پایین‌تر است.

 

به گفته او، طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارگران شرکت البرز شرقی حدود ده سال پیش (با ضریب ۷۵۰) انجام شده و در حال حاضر در مقایسه با طرح طبقه‌بندی برای کارگران سایر معادن زغال سنگ همانند طبس و کرمان که با ضریب ۲ هزار افزایش حقوق داشته‌اند، امروز کارایی خود را از دست داده و باید در آن بازنگری شود.

 

این کارگر معدنچی اظهار کرد: کارگران معادن زغال سنگ البرز شرقی ماهانه با اضافه‌کاری و سایر مزایای جانبی، مبلغی در حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند که این رقم باتوجه به افزایش روزانه قیمت اقلام مصرفی و غذایی، ناچیز است.

 

وی با بیان اینکه در صورت‌عدم پیگیری مطالبات، اعتراضات ادامه خواهد داشت، گفت: بخش دیگری از خواسته‌های صنفی ما حذف پیمانکاران و برخورد با مقصران حادثه روز ۱۲ شهریور است که بعد از گذشت بیش از ۳ ماه از وقوع حادثه و فوت شش نفر از همکاران هنوز مقصران حادثه مجازات نشده‌اند.

 

لازم به ذکر است شرکت ذوب آهن اصفهان مالک اصلی شرکت زغال سنگ البرز شرقی در شاهرود سمنان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------