آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصمیم به تعطیلی پنجشنبه یعنی تنها کشوری در جهان خواهیم شد که این روز را تعطیل کرده

اگر در ایران تصمیم به تعطیلی پنجشنبه گرفته شود، تنها کشوری در جهان خواهیم بود که این روز را تعطیل کرده است و احتمالاً این…

فهرست بدهکاران کلان به شرکت‌های بیمه منتشر شد + سند



 بزرگترین بدهکار به صنعت بیمه,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
بیمه مرکزی فهرستی از بدهکاران عمده به شرکت‌های بیمه را منتشر کرده است که نشان می‌دهد آنها ۱۰۷ هزار و ۵۰۴ میلیارد ریال به شرکتهای بیمه‌ای بدهکارند.  

به گزارش فارس، بیمه مرکزی بر اساس قانون به صورت دوره‌ای، فهرستی از بدهکاران کلان به شرکتهای بیمه را منتشر می‌کند.

 

بر این اساس، در جدولی که بیمه مرکزی منتشر کرده است، نام ۱۶۴ بدهکار در قالب بیمه‌گزار یا نماینده به همراه میزان بدهی آنها به بیمه‌گران دیده می‌شود. این بدهی‌ها در دو بخش ارزی و ریالی تفکیک شده است.

 

از مجموع بدهی بیمه گزاران به صنعت بیمه، بیش از ۸۷ درصد ریالی و ۱۳ درصد آن بدهی ارزی است.

 

این فهرست، شامل بدهی سررسید شده بیمه گزاران به صنعت بیمه برای مبالغ بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال با توجه به خوداظهاری شرکت ‏های بیمه مندرج در سامانه سنهاب و در دوره مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۳۰ است.

 

در این فهرست، بزرگترین بدهکار به صنعت بیمه، بنیاد شهید و امور ایثارگران با رقم ۲۶ هزار و ۱۶۹ میلیارد ریال، در رده دوم شرکت ملی نفتکش با ۱۰ هزار و ۹۹۲ میلیارد ریال است که البته عمده این رقم بدهی معادل ۸ هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال بدهی ارزی است و در رده سوم شرکت ملی نفت ایران با بدهی ۴ هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال به صنعت بیمه دیده می‌شود.

 

مجموع بدهی شرکتهای خرید خدمات بیمه‌‌ای به شرکتهای بیمه ۱۰۷ هزار و ۵۰۴ میلیارد ریال است که ۹۳ هزار و ۸۸۵ میلیارد ریال بدهی ریالی و ۱۳ هزار و ۶۱۹ میلیارد ریال آن بدهی ارزی شرکتها است. 

 

بدهی شرکتها به صنعت بیمه موجب افزایش ریسک شرکتهای بیمه‌ای می‌شود و در صورت بروز حوادث بزرگ، امکان جبران خسارت در این شرکتها کاهش می‌یابد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------