آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

اعتراض کارگران کک سازی طبس به کاهش مزایای مزدی و رفاهی (1402/11/04)



  کارگران کارخانه کک‌سازی طبس ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
شماری از کارگران کارخانه کک‌سازی طبس با انتقاد از کاهش مزایای مزدی و رفاهی، اعتراض صنفی برگزار کردند. 

به گزارش ایلنا، کارگران کارخانه کک‌سازی طبس که صبح امروز در انتقاد به دستمزد حداقلی و شغلی در مقابل محل کار خود دست به اعتراض صنفی زده بودند، در خصوص مطالبات خود می‌گویند: حدود ۳۶۰ کارگر با سوابق کاری بالا در سخت‌ترین شرایط و آلایندگی مشغول کار دراین کارخانه هستند اما حداقل حقوق دریافتی کفاف مخارج زندگی کارگران را نمی‌دهد.

 

کارگران کارخانه کک‌سازی طبس گفتند: ما انتظار داریم که برای مشکلات این کارخانه به صورت ریشه‌ای چاره اندیشیده شود. از وقتی که کارخانه کک‌سازی فعالیت خود را آغاز کرده، علارغم سود بدست آمده، کارگران دچار مشکل هستند لذا ما می‌گوییم اگر کارخانه سود ده است کارگران هم باید از آن سهم ناچیزی داشته باشند.

 

طبق اظهارات کارگران؛ مدیریت کارخانه کک‌سازی سال جاری برخی مزایای مربوط به حق افزایش تولید، حق پاداش و بهره‌برداری و کمک‌های غیر نقدی و رفاهی و مناسبتی که در سال‌های گذشته به آن‌ها پرداخت می‌شد را کاهش و حتی در برخی موارد بطور کامل قطع کرده است.

 

کارگران این واحد کک‌سازی می‌گویند: کارفرما دلیل قطع شدن مزایای مزدی را کمبود منابع مالی عنوان می‌کند و این در حالیست که سال جاری تقریبا دو برابر سال گذشته تولید کک داشته‌ایم.

 

آن‌ها می‌گویند: تا پیش از تغییرات به طور میانگین در طول سال گذشته مبلغی معادل ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان بابت همین مزایای و پاداش تولید به هر کارگر پرداخت شد، اما در سال جاری هنوز پرداختی حتی بابت مناسبت‌ها دریافت نکرده‌ایم.

 

همچنین این کارگران خواستار بازبینی و اجرای کامل طرح طبقه‌بندی مشاغلی که از حدود یک سال قبل در این واحد تولیدی در حال اجراست، شدند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------