آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

دلیل تجمع اعتراضی سهامداران شرکت شیشه‌های ایمنی ایران چیست؟



 تجمع سهامداران شرکت شیشه‌های ایمنی ایران ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
روز شنبه، هفتم بهمن ماه، سهامداران شرکت شیشه‌های ایمنی ایران و شرکت‌های تابعه این شرکت از جمله شرکت‌های شیشه گیلان، شیشه سپهر و شیشه شمال، در مقابل دفتر شرکت شیشه‌های ایمنی ایران، واقع در خیابان جردن به تجمع اعتراضی دست زدند.

به گزارش رویداد۲۴؛ صبح روز شنبه سهامداران شرکت شیشه‌های ایمنی ایران در یک تجمع نسبت به توزیع ناعادلانه‌ی سود سهام، ابهام‌ و تقلب در گزارش‌های سالانه این شرکت اعتراض کرده‌اند.

شرکت شیشه ایمنی ایران شرکت مادر بوده که کار خود را از سال ۱۳۴۸ آغاز کرده و شرکت‌های گیلان، سپهر و شمال، از شرکت‌های تابعه شرکت شیشه ایمنی ایران هستند. این شرکت‌ها به صورت سهامی عام تاسیس شده اند یعنی بخشی از سرمایه آن از راه فروش سهام به غیرموسسان (مردم عادی) تأمین می‌شود.

 

روز شنبه سهامداران شرکت شیشه‌های ایمنی ایران با هدف احقاق حقوقشان اقدام به تجمع اعتراضی کرده اند. به گفته‌ی سهامداران، از پول این شرکت، سه کارخانه به نام‌های شرکت شیشه شمال، شرکت شیشه گیلان و شیشه سپهر تاسیس شده، اما هیات مدیره‌ی اسبق که در تمام این شرکت‌ها مشترک بوده، حق و حقوق سهامدار‌ها را پرداخت نکرده است.

 

 تجمع سهامداران شرکت شیشه‌های ایمنی ایران ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 یکی از سهامدار‌ها با اشاره به اینکه هیات مدیره، تمام مجموعه را به نام خودش کرده و حقوق سهامدار‌ها را مدنظر قرار نداده، می‌گوید: شرکت شیشه‌های ایمنی ایران، ۲۲ درصد در شرکت شیشه گیلان سهم داشته که متأسفانه مدیرعامل پیشین این شرکت این ۲۲ درصد سهام را بدون قیمت گذاری و تعیین ارزش سهام، به نام شخص دیگر و بعد به نام خودش کرده است.

 

او اضافه کرده: بر اساس برآورد هیات مدیره، کارخانه شیشه گیلان بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ارزش داشته و مدیرعامل شرکت، ۲۲ درصد سهم خود را با مبلغ هر سهم هزار تومان، به نام خودش کرده است. از این رو، ما سهامدار‌ها به دنبال احقاق حق خود هستیم.

 

بر اساس گزارش رسیده به دست رویداد ۲۴، هیات مدیره شرکت شیشه‌های ایمنی ایران، علاوه بر پایمال کردن حق سهامدارها، کارخانه‌ی شیشه‌ شمال را هم تعطیل و اموال آن را به حراج گذاشته است. این کارخانه که طی سال‌های ۸۰ تا ۸۵، فعال بوده و دو خط تولید داشته، بدون در نظر گرفتن حق سهامدار‌ها یا مشورت با آن ها، تعطیل شده است.

 

سهامدار‌های شرکت شیشه‌های ایمنی ایران که حدود ۷۰۰ نفر هستند. اعتراض سهام داران این شکرت از سال ۱۳۷۵ مطرح شده، اما تاکنون هیچ پاسخ روشنی دریافت نکرده‌اند. یکی از سهامدار‌ها در پاسخ به این سوال که چرا از طریق قوه قضاییه، ماجرا را پیگیری نکرده‌اند، گفته: «ما قشر کم درآمدی هستیم و توانایی پرداخت هزینه وکیل برای پرونده‌ای به این بزرگی را نداریم.»

 

این چهارمین تجمع اعتراضی سهامدار‌های شرکت شیشه‌های ایمنی از ایتدای سال ۱۴۰۰، برای بازپس گرفتن حق و حقوقشان است، اما این بار هم جز در‌های بسته‌ی شرکت، چیزی نصیبشان نشده است.

 

فرهاد نوراللهی، یکی از قدیمی‌ترین سهامدار‌های شرکت شیشه‌های ایمنی ایران و عضو صنف فروشندگان شیشه‌های ایمنی اتومبیل و نصابان گفته: تعطیلی دو شرکت تابعه، ضرر و زیان و خسارت‌های فراوانی به سهامداران وارد کرده است. در همین راستا، یک نامه به دادستان فرستاده شده و منتظر پاسخ ایشان هستیم.

 

او ادامه می‌دهد: شرکت شیشه ایمنی ایران شرکت مادر بوده که یک بنیانی را بنا نهاده است. ما در ابتدا در شرکت سهامی خاص شیشه‌های ایمنی ایران سرمایه‌گذاری کرده و دو کارخانه آماده خریدیم که در حال حاضر فعالیت یکی از آن‌ها، توسط هیات مدیره متوقف شده است. شرکت ایمن شیشه سپهر هم از سال ۱۳۸۰ تأسیس شده، اما در واقع ۶ تا ۸ نفر از اعضای هیات مدیره این شرکت در همه شرکت‌های تابعه یکسان است و این یعنی خریدار و فروشنده یکیست.

 

نوراللهی اضافه می‌کند: چالش‌های زیادی در هیات مدیره وجود دارد که یکی از آن‌ها متخصص نبودن بازرس‌هاست.

 

آذربانو علی‌اف، از دیگر سهامدار‌های شرکت شیشه‌های ایمنی ایران گفته هیات مدیره این شرکت بدون رضایت ما سهامداران به بنیاد خیریه اوتیسم در شهر قم کمک کرده‌اند.

 

به گفته معترضان، مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت شیشه‌های ایمنی ایران سال‌هاست که حق سهامداران را پرداخت نکرده و اکنون نیز پاسخگوی مطالبات آن‌ها نیست.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------