آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس/ جهش نرخ ارز در راه است؟

مدیر گروه پولی و مالی مرکز پژوهش‌های مجلس ارز ۲۸۵۰۰ تومانی و ایجاد سقف نرخ در مرکز مبادله را دو پاشنه آشیل بانک مرکزی دانست…

تجمع کارگران پیمانکاری پارس جنوبی/ اعتراضِ کارگران نفتِ فلات‌قاره لاوان نسبت به محدودیت‌های مزدی



 تجمع اعتراضی کارگران ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
شماری از کارگران پیمانکاری برخی از مجتمع‌های پالایشگاه گاز پارس جنوبی امروز تجمع کرده و دست از کار کشیدند. 

به گزارش ایلنا، شماری از کارگران پیمانکاری مجتمع‌های گاز پارس جنوبی، امروز شنبه ۱۴ بهمن ماه، مقابل پالایشگاه‌های مجمتمع گاز تجمع کردند و کارگران برخی از این پالایشگاه‌ها به نشانه‌ی اعتراض دست از کار کشیدند. 

 

این پنجمین تجمعِ کارگران، به روالِ هفته‌های گذشته است. بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل، تغییر سیستم اقماری نیروهای اداری پشتیبانی به دو- دو یا همان ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت و ساماندهی وضعیت رانندگان استیجاری از جمله مهم‌ترین مطالبات این کارگران است. پیشتر مسئولان وعده‌هایی در جهتِ حل مشکلِ کارگران داده بودند، اما این وعده‌ها هنوز محقق نشده است.

 

 

کارگران شهرداری نوش‌آباد به دلیل معوقات مزدی تجمع کردند

شماری از کارگران شهرداری نوش آباد در اعتراض به معوقات مزدی دست به تجمع زدند.

 

به گزارش ایلنا، شماری از کارگران شهرداری نوش آباد امروز، شنبه ۱۴ بهمن ماه، به معوقات مزدی و دریافتِ هر سه ماه یکبارِ حقوق و مشکلاتِ ناشی از بیمه تکمیلی اعتراض کردند.

 

مجتبی حاجی‌زاده در رابطه با مشکلاتِ این کارگران می‌گوید: مشکلِ معوقاتِ مزدی این کارگران همچنان ادامه دارد. دریافتِ با تاخیرِ حقوق نه تنها معیشتِ آنها را با مشکل مواجه کرده که دریافتِ خدماتِ بیمه تکمیلی را نیز برای کارگران سخت کرده است. 

 

دبیر خانه کارگر آران و بیدگل گفت: طبق قرارداد، ماهی حدود ۴۰۰هزار تومان از حقوق کارگران باید بابتِ بیمه تکمیلی کسر شود. وقتی حقوق با تاخیر به حساب کارگران واریز می‌شود، این برداشت نیز با تاخیر اتفاق می‌افتد و کارگران برای دریافتِ خدماتِ بیمه تکمیلی دچار مشکل می‌شوند و بیمه تکمیلی هم خدماتی به آن‌ها ارائه نمی‌دهد. 

 

حاجی‌زاده گفت: در طول سه ماه اگر برای کارگران مشکلاتِ درمانی به وجود بیاید، باید از جیبِ خود هزینه‌های درمان را پرداخت کنند. یعنی درحالیکه کارگران حقوق خود را به موقع دریافت نمی‎کنند، مجبور هستند هزینه‌ی درمان را هم از جیب خود پرداخت کنند. به همین دلیل کارگران شهرداری نوش آباد در شرایطِ بسیار سختی به سر می‌برند.

 

 

اعتراضِ کارگران نفتِ فلات‌قاره لاوان نسبت به محدودیت‌های مزدی

شماری از کارگران نفت فلات‌قاره لاوان نسبت به محدودیت‌های مزدی اعتراض دارند.

 

جمعی از کارگران نفت فلات‌قاره لاوان در تماس با خبرنگار ایلنا، از محدودیت‌های مزد و حقوق خود انتقاد کردند.

 

این کارگران که روز گذشته برای چندمین بار دست به اعتراض صنفی زده‌اند، خواستار «حذف سقف حقوق»، «حذف محدودیت حق سنوات بازنشستگی»، «عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی» و «عدم دست‌درازی به صندوق بازنشستگی نفت» هستند.

 

آن‌ها می‌گویند: مدتهاست که این مطالبات را مطرح می‌کنیم اما مسئولان هیچ پاسخی به ما نمی‌دهند؛ گویا صدای ما را نمی‌شنوند. محدودیت‌ها ناعادلانه است و باید حذف شود.  

 

 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------